اصول تبلیغات در اینستاگرام

اصول تبلیغات در اینستاگرام

تابه‌حال شده است که برای رشد پیجتان هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات انجام دهید، اما به نتیجه نرسید؟ برای خود من این اتفاقات چند سال پیش می‌افتاد. یک بار یادم است 40 میلیون هزینه تبلیغات کردم اما نتیجه‌ی لازم را نگرفتم. نکته‌ی جالب‌تر هم اینجاست که برخی از تبلیغ کننده‌ها هم فالوور فیک برایم ارسال می‌کردند. چیزی که خود من در همین سایت با قیمت بسیار پایین به هر کس که بخواهد ارائه می‌دهم. اما قصدم در تبلیغات افزایش فالوور نبود. افزایش فروش بود. اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد. زیرا اصول تبلیغات در اینستاگرام را بلد نبودم. اما تجربه هامو جمع کردم، مقالات زیادی را خواندم و دوره‌های آموزشی زیادی را نیز شرکت کردم تا با این موضوع اصولی آشنا شوم.

در این مقاله نیز قرار است به شما از صفر تا صد قوانین تبلیغات در اینستاگرام و اصول آن را آموزش دهم. به‌طوری‌که بعد از هر تبلیغ میلیونی کسب درآمد کنید و همچنین فالوور های هدفمند و زیادی را نیز کسب کنید. پس امروز با بتا فالوور همراه باشید.

چرا تبلیغات در اینستاگرام ؟

من خودم آن اوایل به‌شدت با تبلیغات در اینستاگرام مخالف بودم. زیرا اعتقاد داشتم که هزینه‌ی اضافی است. اما بعدازاینکه تبلیغات را اصولی را انجام دادم متوجه این موضوع شدم که این شبکه اجتماعی بهترین جا برای فروش، برند سازی و کسب درآمدهای میلیونی است. اما واقعاً اهمیت تبلیغات اینستاگرامی در چیست؟

  1. رشد سریع
  2. برند سازی سریع
  3. نرخ تبدیل بالا
  4. نمایش تبلیغ به تعداد بالایی از افراد
  5. هزینه‌ی کم نسبت به تبلیغات در بسترهای دیگر
  6. ….
چرا تبلیغات در اینستاگرام
چرا تبلیغات در اینستاگرام مهم است

اگر آماده هستید که به این اصول بپردازیم. اما قبل از آن بهتر است با انواع روش‌های تبلیغ کردن آشنا شویم و با توجه به نیاز خودمان بهترین آنها را نیز انتخاب کنیم.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

  1. تبلیغات استوری
  2. تبلیغات پست
  3. تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ
  4. تبلیغات بازدید خور

تبلیغات استوری

یکی از ارزان‌ترین روش‌هایی که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، تبلیغات استوری است. به‌طور کل پیجی که میلیونی فالوور دارد، استوری های او میلیونی ویو نمی‌خورد. ازاین‌رو اگر به نمایش تبلیغ به افراد زیادی هستیم، اصولاً تبلیغات استوری پیشنهاد نمی‌شود. اما چه موقع تبلیغ استوری خوب است؟

  1. هزینه‌ی کمی برای تبلیغ داشته باشیم
  2. لینک سایت بخواهیم قرار دهیم
  3. بخواهیم پستی از پیجمان را تبلیغ کنیم.
  4. ….

به‌طور کل تبلیغ استوری زمانی مناسب است که بخواهیم دقیقاً یک هدفی مانند ورود به سایت یا دیدن یک پست از پیجمان را به بازدیدکنندگان نمایش دهیم.

تبلیغات پست

یک نوع دیگر از تبلیغ کردن نیز وجود دارد که به‌صورت پست است. شما به پیج های پربازدید هزینه پرداخت می‌کنید و آنها پست تبلیغی شما را در پیجشان قرار می‌دهند. درصورتی‌که پست تبلیغی ما خیلی تبلیغی نباشد و در راستای پیجی باشد که می‌خواهیم در آن تبلیغ انجام دهیم، آگهی خوبی را انجام داده‌ایم. با این کار هم بازدید بیشتری می‌گیرید و هم اینکه در اکسپلورر نیز دیده خواهید شد.

تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

بهترین نوع تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ است. influencer به کسانی گفته می‌شود که در حوزه‌ای خاص فعالیت و تولید محتوا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال پیج امین کارسل، صدف بیوتی، مهشید رییسی از بلاگر های معروف هستند که هرکدام در زمینه‌ای خاص فعالیت می‌کنند. ازاین‌رو اگر تبلیغات مرتبط به هرکدام از آنها دهید باعث افزایش نرخ تبدیل تبلیغات شما می‌شود.

اصول تبلیغات پست اینستاگرام
اصول تبلیغات پست اینستاگرام و ویژگی های آن

تبلیغات بازدید خور

یک نوع تبلیغات دیگر در instagram وجود دارد که کمتر کسی از آن باخبر است. آن‌هم تبلیغات بازدیدی است. یعنی به این صورت که شما با شخص توافق می‌کنید که به ازای مثلاً 2000 بازدید از تبلیغ به شما مبلغی را بپردازد. این کار را اکثراً شرکت‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند و تمام مبلغ را نیز اول می‌گیرند. اگر شما بخواهید با اینفلوئنسرها و پیج ها دیگر این کار را پیشنهاد دهید، شمارا درجا بلاک خواهند کرد.:)

کارهای قبل از تبلیغ کردن در اینستاگرام

ما اگر می‌خواهیم تبلیغات درست حسابی‌ای را در اینستاگرام داشته باشیم، باید پیجمان را آماده‌ی این موضوع کنیم. همان‌طور که ما می‌خواهیم به جنگ برویم و خود را از قبل آماده‌ی میدان نبرد می‌کنیم، باید در تبلیغ کردن نیز این مورد را رعایت کنیم. مواردی که در ادامه عرض می‌کنم، موارد بسیار مهمی هستند که اگر آنها را رعایت نکنید، تبلیغ شما با شکست مواجه خواهد شد.

داشتن حداقل 20 پست هدفمند و حرفه ای

مهم‌ترین موضوع قبل از تبلیغات اینستاگرامی این است که ما پست‌های درست‌وحسابی داخل پیجمان داشته باشیم. کاربر چرا باید ما را فالو کند؟ باید یک ارزشی به او ارائه دهیم که بخواهد ما را فالو کند. حال چه پیج فروشگاهی یا عمومی باشید فرقی ندارد. به‌هرحال باید حداقل 20 پست باکیفیت و حرفه‌ای داشته باشید. از محصولاتتان فیلم و عکس درست داشته باشید. به‌طور کل یک پیج کثیف نداشته باشید. پیجی تمیز، مرتب و هدفمند داشته باشید.

استاندارد سازی پیج

مورد بعدی که وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تبلیغات اینستاگرام نیز محسوب می‌شود، استاندارسازی پیج است. اما چگونه استاندارد باشیم؟

  1. بایو حرفه‌ای نوشته باشید.
  2. هایلایت بخش رضایت مشتریان، تماس با ما و چگونگی ثبت سفارش داشته باشد.
  3. برای تمام هایلایت ها کاور گذاشته باشید.
  4. عکس پروفایل درست و باکیفیت داشته باشید.
  5. در بخش name کلمه کلیدی هدف خود را نوشته باشید.
  6. تمامی پست‌ها کپشن داشته باشند.
  7. تمامی پست‌ها کاور مناسب داشته باشند.
  8. کل پیج یک تم یکسان داشته باشد.

با انجام تمام روش‌های بالا می‌توانید یک پیج استاندارد را در اینستاگرام مدیریت کنید.

ساخت بنر تبلیغی مناسب

منظور ما از ساخت بنر این نیست که یک عکس بردارید و روی آن خدمات خود را بنویسید. مگر می‌خواهید کارت ویزیت به مشتریان نشان دهید؟ برخی دیگر نیز کلیپ‌های استودیوی می‌سازند و فکر می‌کنند فقط با هزینه کردن می‌توان به نتیجه‌ی مناسب دست پیدا کرد. خیر این‌طور نیست. بنر تبلیغاتی باید فیلم باشد. در غیر این صورت تبلیغ آن‌طور که باید دیده شود، نمی‌شود. اما قصد دارم با مقایسه دو تبلیغ، یعنی یکی خوب و یکی بد به درک درست یک تبلیغ درست پی ببرید. به دو کلیپ زیر نگاه کنید.

تبلیغ خوب

تبلیغ بد

باز بودن پیج

برخی از پیج های فروشگاهی عادت دارند که موقع تبلیغ، پیجشان را پرایویت کنند. به‌هیچ‌عنوان این کار را نکنید. موقع تبلیغ باید پیج باز باشد تا بتوانید فالوور هدفمندتر جذب کنید. همچنین این باز بودن باعث بالا رفتن نرخ تعامل شما می‌شود. چون یک عده هم شمارا لایک می‌کنند و هم کامنت می‌گذارند. ازاین‌رو فکر این که پیجتان پرایویت باشد را ازسرتان بیرون کنید.

کارهای بعد از تبلیغ

برخی کارها هستند که باید پس از تبلیغ کردن آنها را انجام دهید. که شامل دو مورد زیر هستند:

  • گرفتن insight پست تبلیفی
  • ادامه‌ی تولید محتوای روزانه با توجه به پیج

ترفند های تبلیغات در اینستاگرام

حال که به‌صورت کامل با تبلیغ کردن اینستاگرام آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که ترفندهایی که طی تجربه به درست آمده است را پیگیری کنیم. تمامی ترفندهایی که در ادامه به شما می‌گویم، با حدوداً 250 عدد پیج با موضوعات مختلف تست کرده‌ام و جواب گرفته‌ام. پس بهتر است از آنها استفاده کنید.

تبلیغات پستی

  1. گذاشتن هشتگ در کپشن پست تبلیغاتی
  2. پرسیدن سؤال از مخاطبین
  3. باز گذاشتن کامنت ها
  4. ارائه محتوا با توجه به موضوع پیج نمایش‌دهنده
  5. کال تو اکشن داشتن
  6. igtv تعطیل

تبلیغات استوری

  1. قرار دادن پست از پیج خودمان: یکی از پست‌های پیج را اد استوری کنیم.
  2. تبلیغی نبودن استوری یکی از مهم‌ترین موضوعات است.
  3. قرار دادن ایدی در استوری

در پایان

در این مقاله به‌طور کامل به اصولی که باید در تبلیغات اینستاگرامی رعایت کنید پرداختیم. اما یادتان باشد تا محتوای درست در پیجتان نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار این را داشته باشید که با تبلیغات یا خرید فالوور اینستاگرام هم بتوانید مخاطب جذب کنید.

نوشتهٔ پیشین
چگونه یک میلیون فالوور اینستاگرام جذب کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
آموزش معروف شدن در اینستاگرام

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مازیار
    2021/05/س 04:20

    قوانین تبلیغات در اینستاگرام برای یک پیج در زمینه گردشگری چیه؟ ممنون میشم کمکم کنید تا منم بتونم کسب و کارم رو رشد بدم و از این طریق هم کسب درآمد کنم.

    پاسخ
  • حصین
    2021/07/پ 23:18

    mamnunm azaton. awli bod mesle maghale haye dgton.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست