کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام و ایده های پولساز

همیشه به دنبال این بودم که در خانه بمانم و پول دربیاورم. تا چند سال پیش این موضوع برای من رویا بود. چون اینترنت به این شدت گسترش پیدا نکرده بود و خریدهای اینترنتی هم چندان برای مردم مورد اعتماد نبود. اما من هیچ‌وقت دست از این فکر برنداشتم. چون همیشه دوست داشتم مدیر و کارمند خودم باشم. دوست نداشتم زیردست کسی کار کنم. تحقیقات زیادی در این زمینه کردم. برای همین به این نتیجه رسیدم که شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً instagram بهترین جا برای پول درآوردن هستند. ایده کسب درآمد از اینستاگرام من نیز شروع شد.

کلی سایت‌های داخلی و خارجی، پیج های افراد معروف و مشهور در زمینه دیجیتال مارکتینگ رو مطالعه کردم. به همین دلیل تحقیقات من که کامل شد، تونستم از اینستاگرام ماهانه حداقل ۵۰ میلیون کسب درآمد کنم. اما چطوری؟ آیا این عدد ممکن است؟

صبور باشید. قرار است در این مقاله به شما آموزش کامل و پرسش این سؤال که چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم را بدهم. اما بهتر است قبل از آن بدانیم که چرا پول درآوردن از اینستاگرام انقدر مهم است؟

چرا کسب درآمد از اینستاگرام مهم است؟

شما وقتی یک مغازه یا شرکت داشته باشید، افراد آن منطقه یا در بهترین حالت آن شهر به شما سر خواهند زد و شاید مشتری شما شوند. پس درآمد شما بستگی به شهر یا مکان فیزیکی آن شهر دارد. اگر مغازه یا شرکتی هم نداشته باشید، فاجعه‌بار است. چرا؟ چون همواره باید زیردست افراد کار کنید و یک حقوق ثابت ۲-۳ میلیونی داشته باشید و همیشه از اوضاع اقتصادی ناراحت باشید.

اهمیت کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام یک موتور پولسازی برای درآمدزایی است.

در مقابل اینستاگرام وجود دارد. تنها هزینه‌ای که باید برای آن کنید، داشتن یک گوشی هوشمند است. این مورد را همه‌ی ما نیز داریم. اگر نداشتیم الآن در حال خواندن این مقاله نبودید. به همین دلیل همه‌ی ما کسب درامد از اینستاگرام را بدون سرمایه می‌دانیم. شما فقط کافی است یک پیج بسازید و بعد با روش‌ها و ایده‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم پول دربیاورید.

راه‌های پول درآوردن از اینستاگرام به اندازه‌ی موهای سر ما وجود دارد. شما اگر بخواهید شمع هم بفروشید، به‌راحتی امکان‌پذیر است. به همین دلیل برای آنکه بیشتر با پولسازی در اینستاگرام آشنا شوید، ابتدا درآمد چند تا پیج را به شما می‌گویم تا به پتانسیل آن پی ببرید.

درآمد های پیج های مختلف از اینستاگرام

در اینستاگرام چندین دسته‌بندی موضوعی برای پیج ها وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • واینر
  • اینفلوئنسر
  • فروشگاهی
  • عمومی

حال درآمد این پیج ها چقدر است؟

1. درآمد واینر های اینستاگرام

واینر اینستاگرام به کسانی می‌گویند که در حوزه طنز فعالیت می‌کنند. طنزپردازان اینستاگرام به‌طورکلی بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند. زیرا فلسفه وجود اینستاگرام سرگرم کردن آدم‌هاست. به همین دلیل تعداد زیادی از ما به طنز و خنده علاقه داریم. حسن ریوندی، عرفان علی‌رضایی، محمدامین کریمپور و… ازجمله طنزپردازان اینجا هستند.

واینر ها به ۲ طریق درآمدزایی می‌کنند. اولین راه تبلیغات استوری است. این افراد با توجه به تعداد فالووری که دارند، از ۱ میلیون‌تا ۳۰ میلیون برای استوری تبلیغاتی هزینه دریافت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال شخصی که واینر باشد و حدود ۵ میلیون فالوور داشته باشد، از هر استوری ۵ میلیون دریافت می‌کند. حال این افراد در طول روز حدود ۵ تا استوری تبلیغاتی قرار می‌دهند. اگر میانگین هزینه هر استوری را ۳ میلیون در نظر بگیریم، در طول روز ۱۵ میلیون تومان درآمد فقط با یک تبلیغ در استوری به‌دست می‌آید. این عدد را در ۳۰ روز ضرب کنید، به عدد زیادی خواهید رسید.

2. درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینفوئنسر به افراد تأثیر گذار در یک حوزه می‌گویند. به‌عنوان‌مثال صدف بیوتی به‌عنوان اینفلوئنسر آرایشی محسوب می‌شود. این افراد درآمد برحسب فالوور ندارد. بلکه بسته به معروفیت خود هزینه دریافت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال اینفوئنسری همچون صدف بیوتی برای یک استوری تبلیغاتی با ۲ میلیون فالوور، حدود ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

3. درآمد پیج های عمومی و سرگرمی

پیج های عمومی و سرگرمی کسانی هستند که تصویر خود را نمایش نمی‌دهند و یا تولید محتوای یونیک می‌کنند یا اینکه از پیج های دیگر محتوا می‌گذارند. درآمد این پیج ها نیز مانند واینر ها هم بسته به فالوور است و هم نیست. یعنی چی؟

اکثر پیج های عمومی برای اینکه زودتر شروع به رشد کنند اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می‌کنند. این رشد سریع باعث می‌شود تا افراد زیادی به آنها برای تبلیغات پیام دهند. به همین دلیل قیمت‌های پایینی را اعلام می‌کنند تا مشتری جذب پیج خود کنند. اما پیج های قدیمی‌تر همواره به تعد فالوور های خود نگاه می‌کنند و بسته به آن کسب درآمد می‌کنند. به‌طور کل پیج عمومی با ۱۰۰ کا فالوور در ماه حدوداً چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون درآمد خواهد داشت.

4. پیج های فروشگاهی

یکی دیگر از پردرآمدترین دسته‌بندی پیج ها، پیج های فروشگاهی هستند. پیج های فروشگاهی همواره برای اینکه اعتمادسازی کنند باید در ابتدا، چیزی حدوداً ۲۰ کا فالوور داشته باشند که بهترین کار خرید فالوور برای آنهاست. سپس تبلیغات انجام داده و مشتری جذب کنند (تمام این موارد و چگونگی آن را در ادامه خواهیم گفت). این پیج ها بسته به قیمت‌گذاری و سودی که دارند از ماهی ۶ میلیون تومان تا ماهی ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانند کسب درآمد کنند. رقم عجیبی است. نه؟

نمونه پیج فروشگاهی و برند

یک نمونه از پیج های فروشگاهی و برندینگ اینستاگرام

اما ما که ایده نداریم چه‌کار کنیم؟ اصلاً ایده کار در اینستاگرام چیست؟ اصلاً چگونه از اینستاگرام پول دربیاوریم؟  ایده‌های کسب‌وکار اینستاگرام چیست؟ کدام دسته‌بندی موضوعی پیج می‌تواند ما را زودتر به پول برساند؟

ایده های کسب درآمد از اینستاگرام

یادتان باشد ما در اینستاگرام هیچ‌چیز صفر یا یک نداریم. یعنی نمی‌توانیم بگوییم چیزی صد در صد خوب است یا خوب نیست. زیرا تا به الان همه‌چیز در اینستاگرام جواب داده است. اما برخی ایده‌ها هستند که خود من هم اجرا کردم و نتیجه هم گرفتم. برای همین تصمیم گرفتم در این بخش آن را برای شما به اشتراک بگذارم. بعدازآن نوبت به چگونگی راه اندازی پیج برای پول درآوردن می‌رسد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. اما ایده‌ها که ما از آنها حرف زدیم چه هستند؟

  1. شغل ادمین پیج اینستاگرام
  2. مجری تبلیغات در اینستاگرام
  3. تولید محتوای تخصصی
  4. سرگرمی
  5. فروش محصولات خودمان
  6. همکاری در فروش

1. شغل ادمین اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های پول درآوردن از instagram، شغل ادمین پیج است. حال این شغل دقیقاً چه‌کاری می‌کند و درآمد ادمین های اینستاگرام چقدر است موردی است که در این بخش می‌خواهیم به آن بپردازیم.

شما در این شبکه‌ی اجتماعی پرمخاطب می‌توانید خدمات گوناگونی را ارائه دهید. خدمات امنیت پیج، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، تولید محتوا و… مواردی هستند که مشتری‌های زیادی دارد. یک سرچ ساده در سایت‌های آگهی بزنید متوجه این موضوع خواهید شد.

شغل ادمین این است که تمام این خدمات را یکجا باید انجام دهد. یعنی امنیت پیج، تولید محتوا و راه‌اندازی کمپین، پاسخ به دایرکت ها و کامنت ازجمله خدماتی است که می‌توانید ارائه دهید. برای پیدا کردن همچنین شغلی می‌توانید در سایت‌های کاریابی کلمه ادمین پیج اینستاگرام را سرچ کنید. مشاغل زیاد با درآمدهای مختلفی را برای شما می‌آورد. اما مهم‌ترین کار این است که یک رزومه قوی داشته باشید.

کسب درآمد از ادمین پیج اینستاگرام

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در اینستاگرام، ادمین پیج است.

برای ساخت رزومه ابتدا یک پیج و یا دو پیج برای خودتان بزنید و سپس فالوور های آن را افزایش دهید. تولید محتوا کنید. فرقی ندارد موضوع پیج چه باشد. فقط جوری باشد که خیلی سریع به 10 کا برسید. برای این کار می‌توانید از بسته‌های خرید فالوور اینستاگرام یا مشاوره‌های سایت ما استفاده کنید.  پس‌ازآنکه پیج شما به یک بازخورد خوبی رسید می‌توانید به‌عنوان روزمه از آن استفاده کنید.

کسانی که ادمین پیج می‌شوند باید به فتوشاپ، برنامه‌های ادیت عکس و ویدیو موبایل کاملاً مسلط باشند. درآمدی که می‌توانید کسب کنید با توجه به تجربه و کارهایی که به شما سپرده‌شده است از یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان برای هر پیج است. حال شما اگر ادمین پیج های زیادی باشید این درآمد نیز بالاتر خواهد رفت.

2. مجری تبلیغات در اینستاگرام

در بخش قبلی درباره ادمین شدن صحبت کردیم. متوجه شدیم که فعالیت‌هایی که او باید انجام شود چیست. حال نوبت به مجری تبلیغات در اینستاگرام می‌رسد. این شغل با ادمین پیج کاملاً متفاوت است. زیرا شما در این بخش به‌نوعی واسطه‌گری خواهید کرد. همانطور که می‌دانید واسطه‌گری یکی از شغل‌های پول‌ساز در ایران است. حال روش کار چیست؟

یک پیج اینستاگرام بزنید. تولید محتوای تخصصی درباره اینستاگرام، افزایش فروش و نحوه‌ی تبلیغات کنید. با این کار فالوور هدفمند برای پیج خود جذب خواهید کرد. سپس فالوور هایتان که به ۱۰ کا رسید، شروع کنید با بلاگر ها، اینفلوئنسر ها و پیج های عمومی وارد مذاکره شوید. به همه‌ی آنها پیام دهید و بگویید من برای شما مشتری تبلیغات می‌آوریم اما مثلاً 20 درصد از هر تبلیغ هم برای خودم بر می‌دارم. مسلماً آنها قبول خواهند کرد.

سپس بسته‌های تبلیغاتی بسازید. مثلاً بگویید بسته معمولی تبلیغات 1 میلیون تومان، حرفه‌ای 10 میلیون و… . سپس به پیج های کاری پیام دهید و این بسته‌های خود را ارسال کنید. حال آنها با دیدن پیشنهاد شما و تولید محتوای شما متوجه می‌شوند که شما در این کار حرفه‌ای هستید. ازاین‌رو سفارش تبلیغات را به شما می‌دهند و شما نیز با آن پیج ها هماهنگ کرده و تبلیغ را قرار می‌دهید. درآمدی که می‌توانید از طریق مجری تبلیغاتی اینستاگرام به‌دست بیاورید بسته به تعداد تبلیغ و قیمتی است که ارائه می‌دهد. به‌طور کل بین ۲۰ میلیون‌تا ۷۰ میلیون در ماه می‌توانید درآمد کسب کنید.

3. تولید محتوای تخصصی

خیلی از افراد دوست ندارند که رمز پیج خود را در اختیار کسی بگذارند. شاید شما هم دوست ندارید ادمین یک پیج اینستاگرامی شوید. اما با ابزارهای گرافیکی و تولید محتوا کاملاً آشنا هستید. حال باید چه کنید؟ در سایت‌های کاریابی که بگردید با عناوین همچون خانم یا آقای مسلط به تولید محتوا برخورد خواهید کرد. هرکس محتوای تخصصی درزمینهٔ خاص خودش را می‌دهد. خوبی این کار این است که آن‌قدر درخواست زیاد است تخصص شما در هرچه هم باشد، می‌توانید کارفرما پیدا کنید.

سپس با آنها وارد مذاکره می‌شوید و برای هر پست یا استوری که تولید خواهید کرد یک هزینه‌ای را دریافت خواهید کرد. هزینه‌ی هر پست یا استوری بسته به موضوع و نوع آن است. به‌عنوان‌مثال ویدیو با عکس قیمت متفاوتی دارد. عکس تکی با مولتی پست قیمت متفاوتی دارد. به همین دلیل باید از قبل یک قیمت از بازار به‌دست بیاورید. سپس قیمت خودتان را اعلام می‌کنید و مشتری را جذب می‌کنید. پس‌ازآن مشتری به شما می‌گوید که مثلاً من هرروز یک محتوا می‌خواهم. شما محتوا را تولید می‌کنید و برای او ارسال می‌کنید. سپس هزینه‌ای که تعیین کرده‌اید را دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد با تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از را های آسان برای کسب درآمد از اینستاگرام، تولید محتوا تخصصی است

درآمدی که از این طریق به‌دست می‌آورید بسته به میزان پست‌هایی است که تولید می‌کنید. به‌طور کل هزینه‌ی هر پست بین ۲۰ تومان تا ۱۰۰ هزار تومان است. حال اگر بتوانید در ماه تعداد زیادی سفارش بگیرید می‌توانید درآمدی بین ۳ میلیون تا ۱۵ میلیون از این طریق به‌دست بیاورید.

4. سرگرمی

یکی از موضوعات جذاب در اینستاگرام، پیج های سرگرمی هستند. پیج های نظیر تست و بررسی خودرو، طنز، صداگذاری و دوبله، دانستی و ترفند ازجمله پرمخاطبت ترین های این بخش هستند. درآمدی که از این راه می‌توانید به‌دست آورید، از طریق تبلیغات در پیج اینستاگرام خودتان است. در دو بخش پایین دو تا از این ایده‌های و موضوع را بررسی می‌کنیم که تا یک دید کلی به شما دهیم.

الف) طنز

شما برای داشتن یک پیج طنز اصلاً لازم نیست خودتان فیلم بسازید. فیلم‌های پیج واینر ها، سریال‌های تلویزیونی، ویدئوهای یوتیوب و… را کافی است در پیج خود قرار دهید. مهم است که یک کاور خوب برای ویدیوهای خودتان بسازید. داشتن کاور نرخ کلیک کردن بر روی پستتان را بالا می‌برد. این بالا بردن باعث می‌شود تا پست شما نیز بیشتر دیده شوید. در ابتدا باید تا حدود ۳-۴ ماه به‌طور مستمر و هرروز تولید محتوا کنید. سپس فالوور های خود را هم از طریق خرید فالوور اینستاگرام و هم از طریق تبلیغات بالا ببرید. بعدازآنکه فالوور های شما به حدوداً ۲۰ کا برسد و تعداد لایک های بالایی داشته باشید، پیج های گوناگون برای تبلیغات به شما پیام می‌دهند. شما نیز می‌توانید یک رقم برای آن تعیین کنید.

این عددی که برای هزینه‌ی تبلیغات در نظر می‌گیرید رابطه مستقیمی با نرخ تعامل و تعداد لایک و ویو شما دارد. نرخی که در بازار تعیین‌شده است به ازای هر ۱۰۰۰ فالوور، ۱۰۰۰ تومان است. یعنی شما اگر ۲۰ کا فالوور دارید برای تبلیغات باید ۲۰ هزار تومان دریافت کنید. حال می‌توانید این عدد را کمی بالا و کمی پایین نیز در نظر بگیرید.

اگر دوست دارید سریع‌تر رشد کنید، می‌توانید جدای از سرویس‌های افزایش فالوور، از پکیج های خرید لایک اینستاگرام ما نیز استفاده کنید.

ب) دانستی ها

از ایده‌های ساخت پیج برای کسب درامد اینستاگرام، پیج های دانستی است. اگر سری در اکسپلورر اینستاگرام بزنید با تعداد زیادی از این پیج ها آشنا می‌شوید. هر پستی که در اکسپلورر قرار می‌گیرید یعنی آنکه مخاطبین به این موضوعات بسیار علاقه دارند. پس می‌تواند یک ایده‌ی خوب برای ما باشد. پیج های سرگرمی نیز مانند طنز از طریق تبلیغات به پول درآوردن می‌پردازند. سعی کنید در پیج های این موضوعی بیشتر ویدیوهای ترفند، دانستنی های تاریخی و موارد  جالب قرار دهید. برای ایده گرفتن نیز می‌توانید از سایت یوتیوب استفاده کنید.

درآمدی که از این پیج ها به‌دست می‌آورید همانند پیج های طنز است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

5. فروش محصولات خودمان

همواره پس از پیج های تبلیغاتی، پیج های فروشگاهی درآمدهای کلانی را به‌دست می‌آورند. خوبی این کار این است که کاربر می‌بینید، می‌پسندد و درآمد کسب می‌کند. در ادامه و بخش‌های بعدی کامل به چگونگی راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام پرداخته‌ایم. اما در اینجا چند نمونه از موضوعات و محصولاتی که می‌تواند شمارا به درآمد می‌رساند، اشاره می‌کنیم.

محصولاتی که زود شمارا به درآمد می‌رسانند، عبارت‌اند از:

  1. بدلیجات
  2. لباس
  3. کفش
  4. اسباب‌بازی
  5. کیف

6. همکاری در فروش

درباره این موضوع نیز در بخش‌های بعدی به‌طور کامل پرداخته‌ایم. اما این بخش را برای آن دسته از عزیزانی قراردادیم که فکر می‌کنند حتماً باید محصولاتی را برای عرضه داشته باشند. اصلاً این‌طور نیست. شما می‌توانید با همکاری با تولیدکنندگان و فروشندگان دیگر کاری مانند واسطه‌گری انجام دهیم. یعنی محصول، ارسال به مشتری و… همه از طرف تأمین‌کننده باشد. شما نیز فقط کافی است عکس یا ویدئو محصولات را در پیج خودتان قرار دهید و با تبلیغاتی که می‌کنید، مشتری جذب کنید. سپس با فروش هر یک محصولات سود یا درصدی را از تأمین‌کننده بگیرید.

چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

حالا که با انواع موضوعات و دسته بندی‌های پرطرفدار آشنا شدیم، نوبت به این می‌رسد تا به سؤال چگونه از اینستاگرام پولدار شویم پاسخ دهیم. در ادامه قرار است به شما مرحله‌به‌مرحله و از صفر تا صد آموزش دهیم تا چگونه از طریق پیچی که دارید پول به‌دست آورید.

روش اول: تبلیغات

با شنیدن تبلیغات در اینستاگرام ممکن است اولین چیزی که به ذهنتان بیاید، اینفلوئنسر های اینستاگرام است. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰ هزار اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام حضور داشتند. حال که در سال‌های بعد ۲۰۱۹ هستیم، این عدد چیزی فرارتر از ۲ میلیون نفر است.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد بالا بودن تعداد فالوور ها و نرخ تعامل پیج است. به‌عبارت‌دیگر مهم است که شما بتوانید در شبکه‌های اجتماعی برای خود مخاطب جذب کنید و آنها نیز به شما اعتماد داشته باشند.

جذابیت این نوع کسب درآمد این است که شما بدون هیچ‌گونه بازاریابی همچون تهیه محصول و یا ارسال سفارشات می‌توانید در اینستاگرام کسب درآمد کنید.

البته در همان ابتدا نباید انتظار داشته باشید که برندهای مطرح با پول‌های هنگفت به سراغ شما برای تبلیغات بیایند. بلکه باید صبور باشد و اصولی کارکنید تا بتوانید توجه برندهای مطرح را نیز به خود جذب کنید.

این را دقت داشته باشید که اگر فالوورهای شما بالا رفت و یک اینفلوئنسر مطرح شدید، نباید هر چیزی را تبلیغ کنید. زیرا با این کار از اعتماد فالوور های خود سو استفاده کرده‌اید و مردم اعتماد خود را به شما از دست خواهند داد.

شما قبل از آنکه تبلیغ برندی را کنید باید یک سؤال از خود بپرسید. آیا این برند مناسب من و پیج من است؟ آیا این تبلیغ به ضرر من است یا به نفع من؟ آیا این تبلیغ غیرقانونی است؟ پاسخ به این پرسش‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید یک تبلیغ را قبول کنید. حال چگونه اینفلوئنسر شویم و از این را به پول برسیم؟

در ادامه به شما درباره چگونگی اینفلوئنسر شدن توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: پیدا کردن جایگاه

اگر واقعاً می‌خواهید در اینستاگرام پول دربیاورید. باید در اینستاگرام طوری زندگی کنید که آن را دوست دارید.

این را هم در نظر داشته باشید که افراد دیگر شمارا چگونه می‌بینند. برندها چگونگی ارتباط شما با مخاطبین را زیر نظر دارند. طبق یک مطالعه، ۵۵ درصد از برندها اینفلوئنسر هایی را انتخاب می‌کنند که با مخاطبین خود در تعامل هستند.

این به این معناست که هرچقدر با مخاطبین خود بیشتر در ارتباط باشید، محبوب‌تر خواهید شد. باید کاری کنید که مخاطب هرروز که از خواب بیدار می‌شود منتظر پست شما باشد. پست‌های شمارا به دوستان شما نشان دهد. با این کار محبوب خواهید شد و برندهای مطرح نیز به سراغ شما خواهند آمد. اما این مهم است که چگونه مطرح شوید.

به‌عنوان‌مثال اگر شما زن رضا گلزار شوید یا شوهر یکی از بازیگران خانم مطرح باشید، برند شخصی شما آماده است و لذت ببرید.:)

مرحله دوم: اعتماد سازی و جذب مخاطب

۸۱ درصد اینفلوئنسر های اینستاگرام بین ۱۵ هزار تا ۱۰۰ هزار فالوور دارند. اگر هنوز به این جایگاه نرسیدید نگران نباشید. زیرا به جز خرید فالوور اینستاگرام و یک راه دیگر نمی‌توانید فالوور هایتان را افزایش دهید.

میانگین تعداد فالوور اینفلوئنسرهای دنیا

میانگین تعداد فالوور اینفلوئنسرهای دنیا بر اساس سایت emarketer

اما اگر قصد دارید خیلی سریع مطرح شوید، پیشنهاد ما این است که در ابتدا فالوور ها و لایک های خود را افزایش دهید. همچنین برای پست‌های خود ویو و کامنت هم تهیه کنید. با این کار خیلی زودتر می‌توانید مطرح شوید. اما اگر نخواهید هزینه کنید چی؟ امکان دارد؟ بله اما کمی دیرتر به نتیجه خواهید رسید. اما استراتژی آن را به شما خواهم گفت.

به خود قول دهید که هرروز و به‌صورت مستمر پست قرار دهید. این پست باید دقیقاً چیزی باشد که مخاطب به دنبال آن است. به‌عنوان‌مثال پیج امین کارسل هرروز یک پست درباره خودرو و اطلاعاتی درباره آن قرار می‌دهد. با این کار هرروز در جلو چشم مخاطبین خود است.

مرحله سوم: پیام به برند ها

برای برقراری با برندها دو راه اصلی وجود دارد:

  1. با آنها مستقیم ارتباط برقرار کنید. از چه برندهایی خوشتان می‌آید؟ با آنها تماس بگیرید و به آنها پیشنهاد کار دهید. درباره سطح کاری خودتان و مخاطبینی که دارید با آنها صحبت کنید.
  2. با ثبت نام در یک سیستم اینفلوئنسر مارکتینگ، کاری کنید آنها شمارا پیدا کنند. تعداد زیادی از این موارد وجود دارد. به‌عنوان‌مثال AspireIQ، Upfluence و Famebit در سیستم بین الملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در سیستم‌های داخلی نیز سرویس جریان می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

نکته‌ی مهم این است که برندها همواره به دنبال اینفوئنسرهای مؤثر و تأثیر گذار هستند.

روش دوم: همکاری در فروش

برخلاف تبلیغات در اینستاگرام، این استراتژی برای گسترش آگاهی و بیشتر درباره فروش است. آن‌هم به این دلیل که شما زمانی می‌توانید به کسب درآمد برسید که فالوورهایتان از شما چیزی را خریداری کنند. از طرف دیگر شما یک بازاریاب وابسته هستید. بنابراین نگران ارسال کالا و محصولات به دیگران نخواهید بود. زیرا تأمین کننده تمام این کارها را انجام خواهد داد.

اما در مقابل نکته‌ی مثبت، نکات منفی نیز وجود دارد. اگر بخواهید بدون از دست دادن مخاطبین رشد کنید، باید یک استراتژی قوی داشته باشید. همچنین همکاری در فروش نیز از شهرت بدی برخوردار است. زیرا اکثر کسانی که همکاری در فروش دارند، زیر نظر شرکت‌های هرمی کار می‌کنند. به همین دلیل مردم اطمینان زیادی نخواهند کرد.

این روش به این صورت است که شما به سایت‌های همکاری در فروش مراجعه می‌کنید. سپس از طریق کدی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید به مشتریان خودتان جنس را به فروش برسانید. این اجناس تفاوتی ندارد چیست. به‌عنوان‌مثال در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا، لینک‌های مختلفی برای هر محصول در هر دسته‌بندی می‌توانید ایجاد کنید. سپس بعد از فروش به شما یک درصدی یا کارمزدی تعلق می‌گیرد.

اینستاگرام با قابلیت تگ خریدی که در اختیار ما گذاشته، کار را راحت کرده است. شما فقط کافی است تا عکس محصول را قرار دهید و سپس تگ خرید را روی آن قرار دهید. به همین راحتی خرید انجام خواهد شد.

اما از آنجا که این امکان برای ایرانیان فراهم نیست، پیشنهاد دیگری داریم. این‌که شما با پیج های مختلف یا سایت‌های دیگر صحبت کنید و بازاریابی محصولات آنان را در اینستاگرام کنید. یعنی تمام پول را از مشتری بگیرید و سود خود را کم کنید و به تأمین کننده بگویید که جنس را ارسال کند.

مرحله اول: پیدا کردن جایگاه

جایگاه یک بازاریاب وابسته تفاوت با دیگران دارد. زیرا آنها می‌توانند با تمرکز بیشتری روی محصولات کار کنند. به‌عنوان‌مثال گاهی بازاریاب‌های وابسته به‌عنوان نقد و بررسی‌کننده محصولات کار می‌کنند.

اگر تازه‌کار هستید، این امکان را دارید تا فالوور هایی هدفمند را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال صاحبان سگ همواره راهنمایی می‌خواهند. شما می‌تواند در پیج خود درباره سگ بنویسید و کالاهای مرتبط با آن را نیز مقایسه کنید. به‌عنوان‌مثال بهترین قلاده ها، بهترین غذاها و… ازجمله قیاس‌هایی است که می‌توانید در تولید محتوای پیج انجام دهید. سپس با جذب کاربران، محصولات سگ و نگهداری آن را نیز به فروش برسانید.

مرحله دوم: پیدا کردن تامین کننده

شما می‌توانید مستقیم با یک برند یا تأمین کننده کار کنید. یا آنکه از طریق همان همکاری در فروش‌هایی همانند دیجی کالا فعالیت کند. همچنین می‌توانید در هر دو کار کنید.

همکاری در فروش همانند بستری واسطه بین مشتری و تأمین کننده است. به‌طورکلی در این کار می‌توانید عمل واسطه‌گری را نیز انجام دهید. همه‌ی افراد دوست دارند مشتریان و فروش آنها افزایش پیدا کند. به همین دلیل همواره با کسانی که قصد کار در همکاری در فروش را دارند، با روی خوش برخورد خواهند کرد. اما سعی کنید همیشه با یک تأمین کننده‌ای کار کنید که طیف گسترده‌ای از محصولات را پوشش می‌دهد. با این کار شما فقط محدود به یک محصول نخواهید شد.

اگر قصد دارید همکاری در فروشی داشته باشید که لینک خرید به مشتریان دهید، دیجی کالا و آمازون بهترین جا هستند. اما این را نیز در نظر بگیرید که برای قرار دادن لینک خرید محصولات ما با مشکل روبه‌رو هستیم. به همین دلیل باید لینک خرید هر محصول را در استوری اینستاگرام خود قرار دهیم. استوری نیز باید بالای ۱۰ هزار عدد فالوور داشته باشد تا بتوانید این کار را انجام دهیم. ازاین‌رو شما می‌توانید با خرید فالوور از سایت ما این مشکل را در سریع‌ترین زمان رفع کنید.

مرحله سوم: پست کردن محصولات

همواره سعی کنید که بازاریاب بودن خود را بگویید. طبق مطالعات انجام‌شده ۵۷ درصد مردم راحت‌تر با این موضوع کنار خواهند آمد. به‌عنوان‌مثال شما لینک محصول دیجی کالا را به مشتری می‌دهید و به او گفته‌اید که  لینک خرید محصول این است. همچنین درباره نحوه‌ی عملکرد خود همانند بازاریاب را نگفته‌اید. مشتری بی‌رغبت برای خرید خواهد شد. ازاین‌رو فروش خود را از دست می‌دهد.

هنگام پست کردن محصولات توضیحات کاملی از آن را ارائه دهید تا راحت‌تر مشتری رغبت به خرید پیدا کند. اگر با دیجی کالا هم کار نمی‌کنید و یک تأمین کننده فیزیکی پیدا کرده‌اید، نیازی نیست به مشتری بازاریاب بودن خود را بگویید. عکس‌های خوب و باکیفیت از محصول ارائه دهید و توضیحات دقیقی نیز بنویسید. سپس قیمت را با حاشیه سود مناسب به مشتری بگویید.

روش سوم: فروش محصولات خودمان

سومین روش استراتژی کسب درآمد از instagram  فراتر از بازاریابی و تجارت الکترونیک است.

به‌جای این‌که از برند شخصی خود برای فروش محصولات دیگران استفاده کنید، محصولات خودتان را بفروشید. اگر  صاحب شغل هستید، فروش در اینستاگرام می‌تواند درآمد شمارا به حد شگفت‌انگیزی افزایش دهد.

فالوور ها و مخاطبین شما باید تبدیل به مشتری شما شوند. اینستاگرام با امکاناتی که در اختیار شما قرار داده است، تبدیل مخاطب به مشتری بسیار ساده است. فقط باید کمی دقت و تجربه داشت.

مرحله اول: تصویر سازی محصولات

مدل‌ها لباس می‌فروشند. مغازه‌دارها، جنس‌های مغازه خودشان را می‌فروشند. کارشناسان آموزش، دوره‌های آنلاین خود را می‌فروشند. ممکن است محصولی که شما آن را به فروش می‌رسانید، قابل‌نمایش باشد. به‌عنوان‌مثال کسانی که اسلیم می‌فروشند، می‌توانند این محصول را تصویرسازی کرده و نمایش دهند.

ازاین‌رو بهتر است محصولی را که قرار است بفروشید، طرز استفاده از آن را نیز به نمایش بگذارید. با این کار فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

مثلاً اگر ماشین کنترلی به فروش می‌رسانید، بهتر است به‌جای آنکه یک عکس از آن قرار دهید، چگونگی استفاده از آن را به‌صورت فیلم دربیاورید. با این کار ویو پست شما به‌شدت بالا خواهد رفت. با این افزایش ویو، مشتریان و فروش نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Theresa🌿 (@rad.slime)

مرحله دوم: محصول بساز

اگر کسب و کار شما جوری است که اول باید سفارش بگیرید و بعد کالا را بسازید، بهتر است یک نمونه از آن را بسازید. همچنین برای سهولت در کارتان بهتر است با یک تامین کننده همکاری کنید.

مرحله سوم: راه اندازی وب سایت

اینستاگرام برای کاربران امکانی را فراهم کرده است تا تگ خرید را روی پست‌های خودشان قرار دهند. ازاین‌رو شما با داشتن یک سایت و تگ کردن لینک خرید محصول روی پست خود می‌توانید به‌راحتی و سریع‌تر جنس خود را بفروشید. با این کار هنگامی‌که کاربر در صفحه فید خود پست شمارا ببیند و روی تگ خرید کلیک کنید، به سایت شما مراجعه کرده و می‌تواند مستقیماً آن محصول را خریداری کند. این امکان برای کشورهای تحریم شده همچون ایران وجود ندارد.

نکات مهم کسب درآمد از اینستاگرام

آماده‌اید که یکی از ایده‌ها را اجرا کنید؟ بسیار خوب. در ادامه قصد داریم به شما نکاتی را بگوییم که در وقت و زمان شما صرفه‌جویی شود.

1. ارزش بساز

اینفلوئنسرها باید بدانند که نرخ swipe-up یا همان بکشید بالا برای مثلاً یک پیج ۲۷۰۰۰ فالووری چقدر است؟ اگر نرخ تعامل ۵ درصد است، چند نفر از افراد حاضرند تا برای محصول ما هزینه کنند؟ چقدر مخاطبین برای ما ارزش قائل هستند؟ این امر فقط با تولید محتوای خوب، مطالعه و آنالیز رقبا امکان‌پذیر است.

هرچقدر محصول یا موضوع پیج شما ارزشمندتر باشد، مخاطبین نیز تعامل بهتری با شما خواهند داشت.

2. حواست به رقبا باشه

یکی از راه‌هایی که می‌توانید رقبای خود را آنالیز کنید، خواندن نظراتی است که در زیر پست‌های آنها قرار می‌دهند. همیشه کامنت های پست رقیبتان را بخوانید. از این طریق می‌توانید ایده‌های خوب و حتی استراتژی‌های خوبی را برای بازاریابی در اینستاگرام پیدا کنید.

3. سریع به مخاطبینت پاسخ بده

توییتر در یک مطالعه دریافت که ۷۱ درصد مشتریان اینترنتی، انتظار دارند در کمتر از یک ساعت به آنها پاسخ دهید. پاسخ سریع بهترین استراتژی برای حفظ مشتری است.

4. حرفه ای رفتار کن

منظور از حرفه‌ای رفتار کردن این نیست که پست‌های مفهومی و خیلی حرفه‌ای قرار دهید. منظور این است که برای پاسخ دادن به انتقادات بسیار متین و حرفه‌ای رفتار کنید. به‌عنوان‌مثال برخی از شرکت‌ها در برخورد با انتقادات بدترین نوع برخورد را انجام می‌دهند. ما نیز اوایل شروع کار در betafollower به دلیل حرفه‌ای رفتار نکردن کلی از مشتریان خود را از دست دادیم.

همواره انتقاد است. به نظرم مشتری‌ای که از ما انتقاد می‌کند بهترین دوست ما است. زیرا مشکلات ما را رایگان به ما می‌گوید. پس در برخورد با این مسائل بسیار زیرکانه برخورد کنید.

5. خرید فالوور اینستاگرام را فراموش نکن

برای اینکه بخواهیم چیزی را در اینستاگرام به فروش برسانیم، نیاز به اعتماد داریم. اعتماد نیز در ابتدا با داشتن فالوور های بالا امکان‌پذیر است. ازاین‌رو بهترین کار این است که فالوور های خود را بالا ببریم تا مخاطبین راحت به ما اعتماد کنند. سپس با تبلیغات و تولید محتوای مفید فالوور های هدفمندتر جذب پیج کنیم.

6. برای محصولاتت تبلیغ کن

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید، باید همواره در دید باشید.

ایجاد یک سایت یا یک کانال در آپارات یا یوتیوب باعث می‌شود محتوای بازاریابی شما گسترش پیدا کند. ازاین‌رو افراد بیشتری با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند.

همواره سعی کنید از هر رسانه‌ای که ممکن است کسب‌وکار خود را در معرض نمایش بگذارید. ایمیل‌های مشتریان خود را دریافت کنید و از طریق ایمیلی مارکتینگ نیز فروش خود را چند برابر کنید.

همین الان شروع کنید!

 

نوشتهٔ بعدی
هشتگ در اینستاگرام چیست؟

پست های مرتبط

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مهین محمدی
    2020/06/ج 13:35

    من یک پیج بیزینسی دارم ولی ازش پولی در نمیارم. پست هام خوبه، کیفیتش بالاست اما نه کسی فالو می کنه و نه کسی دایرکت میده برای خرید.
    متاسفانه دارم دل زده میشم از این کار و اینستاگرام. میخواستم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • betafollower
      2020/06/د 19:06

      مگر می شود کیفیت پستی بالا باشد و مخاطب جذب پیج نشود؟ به هیچ عنوان این موضوع درست نیست. اگر محتوای خوبی قرار می دادید هم فروش داشتید و هم آنکه فالوور های بیشتری نیز جذب می کردید. جدای از این سعی کنید با خرید فالوور اینستاگرام، می توانید تعدادی مخاطب به پیج خود جذب کنید. همچنین با خرید لایک برای پیج خود نیز، می توانید کسب درآمد را آغاز کنید. باز هم اگر سوالی در این زمینه داشتید ما در خدمت شما هستیم.

      پاسخ
  • مهین قاسمی
    2020/07/ج 01:19

    سلام وقت بخیر
    من می خوام فالوور بخرم و بعد پیجی در زمینه آشپزی یرنم و از آن کسب درآمد کنم. ایا می تونم روی این پیج حساب باز کنم یا اینکه بیخیال بشم؟

    پاسخ
    • betafollower
      2020/07/ش 15:40

      سلام
      پیج های آشپزی درآمد های عجیب و غریب بالایی را در اینستاگرام بدست می آورند. یکی از مشتریان ما با همین پیج آشپزی و از راه تبلیغات حدودا ماهی 500 میلیون به طور میانگین درآمد کسب می کند.

      پاسخ
  • احسان ربیعی
    2020/07/ش 00:54

    سلام ممنون از مقاله ی خوبتون.من حدود ۲ ساله که از طریق اینستاگرام محصولاتم رو میفروشم.تو این شرایط کرونا هم دیگه بهتر ازین نمیشه.راحت و بی دردسر

    پاسخ
    • betafollower
      2020/07/ش 15:38

      بله شرایط کرونایی با توجه به این اکثر مردم روی به خرید های اینترنتی آورند، عالی و بی دردسر توانستند درآمد های خوبی را نیز بدست بیاورند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست