آموزش مشهور شدن در اینستاگرام

آموزش معروف شدن در اینستاگرام

حدود یک دهه‌ی پیش اگر کسی قرار بود مشهور شود، باید حتماً در تلویزیون دیده می‌شد. اما امروزه به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام، معروفیت سخت نیست. اما موفق شدن و به‌اصطلاح شاخ شدن در اینستاگرام، روش‌های به‌خصوصی دارد. اگر شما این روش‌ها را بلد باشیم بدون شک به درآمدهای بالایی دست پیدا خواهید کرد. امروز در این مقاله قرار است به شما آموزش معروف شدن در اینستاگرام دهیم. آموزشی که به همراه ایده‌ها و روش‌هایی است که همگی تست شده‌اند.

فراموش نکنید که منظور ما از شاخ شدن، دلقک‌هایی نیستند که به اشتباه سر زبان‌ها میافتند. معروفیت درست خیلی بهتر و پربازده از معروفیت اشتباه است. معروفیت‌هایی نظیر لمینت، گریم کردن و شبیه انابل شدن و… که همگی در وجود شخص تأثیرات مخربی را می‌گذارد را قرار نیست در این مقاله به شما بگوییم. معروفیت‌هایی که باعث می‌شود تا شما به یک شخصیتی دست پیدا کنید و بتوانید در کنار این شخصیت از تخصص خودتان نیز درآمد کسب کنید

معروف شدن در اینستاگرام چه فایده ای دارد؟

همان‌طور که در بالاتر عرض کردم، معروفیت درست به شما شخصیت درست می‌دهد. این شخصیت شمارا دوست‌داشتنی می‌کند. شما در فضای مجازی هرچقدر دوست‌داشتنی باشید، افراد زیادی شمارا فالو می‌کنند. درنتیجه کسب درآمد نیز برای شما به همراه دارد. حال فرقی ندارد شما می‌خواهید برند، خودتان یا محصولاتتان را مشهور کنید. به‌هرحال همیشه این معروفیت با کسب درآمدهای چند صد میلیونی همراه است. درآمدهایی که برای همه رویاست.

ما در مقاله‌ی قبلی خودمان تحت عنوان کسب درآمد از اینستاگرام به روش‌های درآمدزایی و زودبازده پرداختیم. در مقاله بهترین شغل در اینستاگرام نیز به مشاغلی که به شما زود سود می‌رسانند نیز پرداختیم. اگر ایده‌ای برای شروع پیجتان ندارید، پیشنهاد می‌کنم حتماً همین‌الان آن دو مقاله را بخوانید و سپس به این مقاله مراجعه کنید. اما اگر ایده دارید اما روش‌های موفقیت پیج را نمی‌دانید، در ادامه با ما در بتا فالوور همراه باشید.

به افراد معروف در اینستاگرام چه می گویند؟

در بالاتر فهمیدیم که این معروف شدن در فضای مجازی چه فایده‌ای دارد. حال که به درک درستی از این موضوع رسیدیم نوبت به این می‌رسد تا با واژه‌هایی این راه آشنا شویم. واژه‌هایی که شاید ما را اذیت کند یا اینکه به ما شخصیت دهد.

به طور کل بهترین نوع مشهور شدن، اینفلوئنسری است. یعنی شما در یک حوزه‌ی خاص مثلاً موبایل، تولید محتوا کنید. خود را متخصص نشان دهید. سپس مشاهده خواهید کرد که قشر عظیمی از دوست داران تکنولوژی به‌خصوص موبایل و تبلت و… شمارا فالو خواهند کرد. اینفلوئنسر شدن بهترین روش معروفیت است که درآمدهای بی‌نظیر و بالایی را برای شما به همراه دارد که در مقالات قبلی به چگونگی درآمدزایی این کار پرداختیم.

لقب افراد معروف در اینستاگرام

روش بعدی که بدترین نوع معروفیت است، بد جلوه کردن است. مثلاً با یک گریم وحشتناک، رفتارهای ناهنجار و… می‌توانید مشهور شوید. اما مطمئن باشید که چند وقت طول نخواهد کشید که مردم شمارا فراموش کنند. مثلاً “همه‌ی هزینه‌ها برای تو میشه”، “چطوری جون دل” و… الآن چه جایگاهی دارند؟ مردم اصلاً یادی از آنها می‌کنند؟ اگر من در این مقاله نمی‌گفتم شما یادتان می‌ماند؟ مسلماً خیر. پس این روش را اجرا نکنید. اما اینکه چگونه هرجور دوست داریم موفق شویم در بخش پایین به آن پرداختیم.

برای معروف شدن در اینستاگرام چه کنیم؟

برای اینکه بخواهیم پیج موفقی داشته باشیم، باید اصولی جلو رویم. اما اگر می‌خواهیم یک روزه معروف شویم و چند ماه بعد دیگر کسی اسمی از ما نیاورد، نیازی به اصولی رفتار کردن نیست. اما به‌طور کل اصول و روش‌های آن به شرح زیر است که قرار است هرکدام را کامل به شما توضیح دهم.

  • حاشیه‌سازی
  •  محتوا سازی ورود به اکسپلورر
  •  خاص بودن
  • اینفلوئنسر شدن
  • برند سازی
  • ارتباط سازی
  •  تبلیغات گسترده

1. حاشیه سازی

بهترین روش برای اینکه بتوانیم سر زبان‌ها بیافتیم، حاشیه‌سازی است. اما حاشیه‌سازی درست نه حاشیه‌سازی اشتباه که برای خودمان نیز بد شود. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود تا ما بتوانیم حواشی ایجاد کنیم، چیز بدیهی که بقیه قبول دارند را نقض کنیم. مثلاً همه‌ی مردم پراید را خودرویی نا امین و بدنام می‌دانند. اما شما بیایید درباره اینکه پراید چه مزیت‌هایی دارد صحبت کنید، باعث حاشیه‌سازی می‌شود. این حاشیه‌سازی محتوای شمارا ویروسی پخش می‌کند و پیج و محتوای شما وایرال می‌شود. درنتیجه کم‌کم مشهور خواهید شد.

چگونه برای مشهور شدن، حاشیه بسازیم؟

شما باید درباره حوزه‌ای که قرار است درباره آن فعالیت کنید، حاشیه بسازید. مثلاً مزون دارید، یک جنس که همه‌جا ارزان می‌دهند را 10 برابر قیمت آگهی کنید. این نیز به‌نوعی حاشیه درست می‌کند و شمارا سر زبان‌ها می‌اندازد. اما این روش درستی نیست زیرا شما به‌عنوان گران فروش مطرح می‌شوید. اما مثلاً همین 10 برابر را آگهی کنید اما در کپشن بنویسید، به نظرتان این قیمت میشه چند سال دیگه؟ این کار باعث بازخوردهای فوق‌العاده‌ای می‌شود که پست شما نیز وایرال می‌شود.

مثلاً پیج فروش موبایل دارید. یک گوشی موبایل گران‌قیمت را بشکنید. این باعث حواشی زیادی می‌شود که جذب فالوور بی‌نظیری را برای شما به همراه خواهد داشت. مثلاً بلاگر هستید و درباره روزمرگی‌هایتان محتوا قرار می‌دهید، با یکی از بلاگرهای دیگر که دوستتان است، دعوای ساختگی ایجاد کنید. این نیز باعث حاشیه می‌شود و شمارا سر زبان‌ها می‌اندازد.

2. محتوا سازی

بهترین، راحت‌ترین، ارزان‌ترین، بی‌دغدغه‌ترین و عشق‌ترین روش مشهور شدن در اینستاگرام، محتوا سازی است. محتوا سازی که به آن تولید محتوا هم گفته می‌شود می‌تواند شمارا ظرف 6 ماه به فالوورهای بالا برساند. اما یادتان نرود که گفتم محتوا در حوزه‌ی خاص تولید کنید. اگر می‌خواهید در بحث فروش فعالیت کنید، محصولاتتان همان محتوا محسوب می‌شوند. اگر می خواهید در تخصصتان فعالیت کنید، آموزش تخصصتان، محتوا محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید ایده برای تولید محتوا پیدا کنید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. کامنت رقبا و سؤالات مردم
  2. بخش suggest های گوگل
  3. گروه‌های تلگرامی تخصصی حوزه خودتان
  4. ایده فکری خودتان
  5. انجمن‌ها
  6. ترجمه‌ی محتوا اشخاص خارجی در حوزه‌ی خودتان

چه محتوایی خوب است؟

به‌طور کل پست گذاشتن در اینستاگرام اصولی دارد که اگر آنها را بلد باشید به رشد و موفقیت شما در اینستا نیز کمک شایانی می‌کند. اما به‌طور کل محتوایی خوب است که:

  1. کاور داشته باشید.
  2. حدالامکان ویدیو اسلایدی باشد.
  3. روی کاور عنوان جنجالی نوشته باشد.
  4. در حیطه پاسخ به سؤالات مردم باشد.

3. ورود به اکسپلورر

روشی سخت اما حرفه‌ای که باعث می‌شود تا خیلی زود فالوورهایتان افزایش پیدا کند، ورود به اکسپلورر اینستاگرام است. جایی که باید در بین هزاران پست دیده شوید. جایی که فقط برای کسانی نمایش داده می‌شوید که به حوزه‌ی شما علاقه‌مند هستند. جایی که اگر خوب دیده شوید باعث افزایش فالوور هدفمند شما می‌شود. اما چگونه بهتر و در جایگاه بالاتر قرار بگیریم که مردم بیشتر با ما آشنا شوند؟

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم

  • محتوای تخصصی تولید کنیم.
  • لایک، سیو، کامنت و اشتراک‌گذاری پستمان بالا باشد.
  • در ساعت مناسب گذاریم. (ساعت 9 شب یا 14).
  • حتماً پستمان کاور داشته باشد.
  • اصولی هشتگ گذاشته باشیم. (هشتگ در اینستاگرام)
  • محتوای ما جنجالی اما آموزنده باشد.

4. خاص بودن

شما هرچقدر خاص‌تر و تک‌تر باشید، خیلی سریع می‌توانید رشد کنید. فرقی نمی‌کند که حوزه‌ی شما از رقبا اشباح شده باشد. مهم این است که در بین هزاران رقیب، شما چگونه خودتان را نمایش دهید. اگر در حوزه‌ی آموزش فعالیت می‌کند، رفتارها، نحوه‌ی تولید محتوا و برخورد با مخاطبینتان مجزا با پیج های رقیبتان باشد. مثلاً اگر رقبای شما خیلی جدی یک مطلبی را نمایش دهند، شما کمی جنبه فان و طنز به آن اضافه کنید. اگر محصولاتتان را رقبا هم می‌فروشند، شما نحوه‌ی ارسال، اشانتیون و… بهتری قرار دهید تا شما بهتر از رقبایتان دیده شوید.

5. اینفلوئنسر شدن

همین‌که شما محتوای خاص درزمینه خودتان تولید کنید و خود را متخصص در آن حوزه نشان دهید، مسلماً اینفلوئنسر خواهید شد. برای معروفیت نیازی نیست حتماً چند ده میلیون فالوور داشته باشید. شما اگر 50 هزار فالوور هم داشته باشید اما همه‌ی افراد در حوزه کاریتان شمارا بشناسند، بدانید معروف شده‌اید. اینفوئنسر فقط در حوزه‌ی آرایش مثل صدف بیوتی، الناز گلرخ و.. نیست. در هر زمینه‌ای می‌توان اینفلوئنسر شد. حتی در حوزه پرورش گل و گیاه ساختمانی نیز می‌توانید شما به فردی مشهور و محبوب تبدیل شوید.

6. برندسازی

اگر دوست ندارید اینفلوئنسر در حوزه خودتان شوید، عیبی ندارد. اما راحت‌ترین کار را ازدست‌داده. اما نگران نباشد، می‌توان هم یک برند را مشهور کرد و هم یک شخص را. به‌طورکلی پرسونال برندینگ خیلی زودتر از برند شرکتی رشد می‌کند. اما شما می‌توانید نام پیجتان اسم برندتان باشد اما محتوای ویدیو شما شخصی در آن حضور داشته باشد. به‌عنوان‌مثال پیج ژاکت دقیقاً این مورد را در پست‌هایش رعایت می‌کند که می‌توانید در ویدیو زیر آن را مشاهده کنید.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zhaket | ژاکت (@zhaketcom)

7. ارتباط سازی

ارتباط و تعامل داشتن یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای محبوبیت است. شما اگر بتوانید با افراد معروف در حوزه‌ی کاری خودتان دوست شوید و کاری کنید که آنها از شما حمایت کنند مطمئن باشید بازی را برده‌اید. زیرا هم در اکسپلورر شما تأثیر می‌گذارد و هم اینکه مخاطبین هدف شما که در پیج آن فرد قرار دارند نیز به پیج شما خواهند آمد. اما چگونه این کار را کنیم؟

چگونه در اینستاگرام با افراد مشهور ارتباط برقرار کنیم؟

  • فالو کردن آنها
  • کامنت مرتبط با پست آنها گذاشتن
  • پاسخ به استوری های آن فرد

هیچ‌گاه سعی نکنید خودتان را محتاج نشان دهید. به‌عنوان‌مثال برخی دایرکت می‌دهند که “لطفاً از من هم حمایت کن”! واقعاً کسی به شما همچین دایرکتی بدهد شما او را حمایت می‌کنید؟ اما اگر کامنت مرتبط با پست آن فرد بگذارید یا بهتر اینکه از او سؤالی بپرسید، مطمئن باشید پس از استمرار در این زمینه می‌توانید موفق شوید و این ارتباط سازی را شکل دهید.

8. تبلیغات گسترده

روش آخری که منجر به معروف شدن شما در اینستاگرام می‌شود، تبلیغات گسترده و هدفمند است. منظور از هدفمند این است که مخاطبینی که به موضوعات شما علاقه دارند را شناسایی کنید. سپس پیگیر باشید که آنها در کجا حضور دارند. مثلاً اگر در حوزه آرایشی می‌خواهید معروف شوید، باید به پیج هایی تبلیغ دهید که خانم‌ها در آن حضور دارند. اما این تبلیغات اصولی دارد که ما در مقاله اصول تبلیغات در اینستاگرام به‌طور کامل به این موضوع پرداختیم.

معروف شدن در فضای مجازی چه مزایایی دارد؟

  • رشد شخصیت
  • کسب درآمد میلیاردی
  • رسیدن به اهداف
  • تخفیف گرفتن راحت هنگام خرید 🙂
  • گرفتن پیشنهاد کاری فراوان
  • پیدا کردن دوستان جدید
  • و…

معایب معروف شدن در اینستاگرام

  • تولید دشمن
  • انتقادات فراوان
  • فحاشی در کامنت ها دایرکت ها
  • دیسیبل شدن پیج به علت ریپورت های ناجوانمردانه
  • تهدید شدن
  • و….

چگونه در اینستاگرام موفق شویم

  • حرفه ای باشیم.
  • مستمر کار کنیم.
  • کامنت هارا حواب دهیم.

در پایان

در این مقاله به آموزش صفر تا صد معروف شدن پرداختیم. معروف شدنی که می تواند پس از چند ماه نتیجه زحمات و تلاش های ما را بدهد. خود من که این مقاله را نوشتم یکی از افراد مشهور در حوزه آموزش اینستاگرام هستم که همه ی شما مطمئن باشید حتی یکبار هم شده ویدیوهایم را دیده اید. اما فقط در اینستاگرام قصد دارم مشهور باشم و نه صرفا بخاطر نوشتن مقاله در سایت خوب بتا فالوور. به طور کل با مستمر و درست کار کردن می توانید در اینستاگرام خیلی زود رشد کرده و موفق شوید. فقط کافی مواردی که این مقاله گفتیم را رعایت کنید. در آخر اگر نظر و سوالی دارید می توانید از قسمت نظرات از ما پرسیده تا در سریعترین زمان پاسخ دهیم.

نوشتهٔ پیشین
اصول تبلیغات در اینستاگرام

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست