هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

هشتگ در اینستاگرام چیست؟ سوالی که در عین سادگی بسیار پیچیده هم است. زیرا HASHTAG ها که ما آن را با علامت # نیز نمایش می دهیم، می توانند برای ما جدا از خرید فالوور اینستاگرام، بازدید های فوق العاده نیز به همراه بیاورند. در همین ابتدا قصد دارم تعریف ساده ای از هشتگ را برای شما بیان کنم تا با یک دید مناسبی ادامه ی مقاله را بخوانید. در فارسی به آن برچسب نیز گفته می شود. یعنی هنگامی که ما از نماد # در زیر پست های خود استفاده می کنیم، یک برچسب به پست خود زده ایم. به عنوان مثال شما پستی درباره ویروس کرونا به اشتراک گذاشته اید، شما با گذاشتن #کرونا در زیر پست خود HASHTAG قرار داده اید. اما اینکه برای هر پستی چه هشتگی در INSTAGRAM استفاده کنیم سوالی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تا اینجا متوجه شدیم هشتگ در اینستاگرام یعنی چه و چه معنایی دارد. در ادامه باید به این بپردازیم که ساخت و آموزش هشتگ گذاری در INSTAGRAM به چه صورت انجام دهیم. اگر به دنبال آن هستید که با خرید لایک اینستاگرام، بازدید های خود را نیز بالا ببرید، بهتر است در زیر پست ها خود از این برچسب گذاری استفاده کنید. زیرا علاوه بر اینکه بازدید خوبی را به شما می دهید، باعث می شود تا علاقه مند هایی به پیج شما نیز پیدا شوند و در نتیجه افزایش دنبال کننده ی اورگانیک را نیز تجربه کنید. بیشتر از این مقدمه را طولانی نمی کنیم.

انواع هشتگ در اینستاگرام

ما در اینستاگرام با چند نوع HASHTAG روبه رو هستیم. هشتگ صنعتی، خاص، موقعیت مکانی و برند از معروف ترین آنها می باشد. شما از باید بسته به پیج خود و یا فروشگاه اینستاگرامی که دارید یکی از این هشتگ ها را پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. با اینکه در ادامه هر کدام از آنها توضیح می دهیم، یک مثال کوچک از برچسب موقعیت مکانی به شما می گویم. به عنوان مثال شما مزون دارید. هشتگی که در رابطه با این موضوع باید استفاده کنید توجه کردن به لوکیشنی است که در آن قرار دارید. مثلا اگر در تهران هستید، #مزون_تهران می تواند انتخاب خوبی باشد. اما اینکه چه وقت و چگونه از آن استفاده کنید چیزی است که در ادامه می خواهیم به آن بپردازیم. پس با بتا فالوور، همراه باشید.

هشتگ های صنعتی در اینستاگرام

منظور ما از صنعت در هشتگ گذاری این نیست که شما باید یک کارخانه داشته باشید. منظور این است که باید با توجه به حرفه ای که در حال انجام آن هستید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال شما عکاس هستید. هشتگی که می توانید استفاده کنید #عکاس است. یا به عنوان مثال آرایشگر هستید، هشتگ مناسب برای پیج شما #آرایشگر است. به همین روال با توجه به شغل و بیزینسی که داریم برچسب گذاری را انجام می دهیم. اما تمام این هشتگ ها پر بازدید و پرطرفدار هستند. به همین دلیل اگر لایک های کمی داشته باشیم، شاید نتوانیم به خوبی دیده شویم. در اینجا بحث افزایش و خرید لایک برای اینستاگرام به وجود می آید. با انجام این کار می توانید پست خود را به عنوان یک پست خوب معرفی کنید و در قسمت TOP دیده شوید.

هشتگ برند در اینستاگرام

همانطور که می دانید همه ی افراد به دنبال برند های پر مخاطب هستند. شرکت هایی همچون اپل، سامسونگ، گوچی، سونی، آدیداس، نایک و کلیه برند دیگر طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل افراد زیادی در هشتگ ها آنها را سرچ خواهند کرد. با یک مثال ساده بحث را پیش می بریم. فرض می کنیم شما یک موبایل فروشی دارید. محصولی که در پیج خود قرار داده اید، اپل مدل ایکس است. از هشتگ برندی که استفاده می کند چیست؟ مسلما نباید از #APPLE استفاده کنید. زیرا کاربران شما ایرانی هستند و بازار هدف شما خارج کشور نیست. پس بهتر است از #اپل استفاده کنید. هشتگی که خیلی در اینستاگرام پرطرفدار و با حجم زیاد بازدید می خورد. اگر لباس برندی را به فروش می رسانید، اسم آن برند را می توانید استفاده کنید.

هشتگ برند در اینستاگرام

مزایا هشتگ برند در اینستاگرام

هشتگ موقعیت مکانی(location hashtag)

هشتگ موقعیت مکانی یا location hashtag یکی دیگر از مهم ترین برچسب ها در اینستاگرام است. بعضی مواقع رقابت در این نوع هشتگ به قدری کم است که شاید فکر کنید اصلاً نتیجه ای برایتان نخواهد داشت. اما به این موضوع هم  توجه کنید که شاید مخاطبان ورودی به صفحه شما از طریق این نوع هشتگ کم باشد. ولی همه ی آنهایی که از این طریق وارد پیج شما می‌شوند دقیقاً همان مخاطبانی هستند که باید در صفحه شما باشند. بنابراین شاید کمیت ورودی کاربران از طریق hashtag لوکیشن کم باشد، اما کیفیت آن تا حد بسیار زیادی بالا است. به عنوان مثال #رستوران_تهران یکی از HASHTAG هایی در اینستاگرام است که می تواند مشتریان خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

هشتگ خاص

این نوع هشتگ ها نیز از زیر مجموعه های همان هشتگ های صنعتی محسوب می شوند اما با جزئیاتی بیشتر. مثلا در قسمت هشتگ های صنعتی از #طراح استفاده کردیم در اینجا جزئی تر وارد آن میشویم و در قسمت هشتگ های خاص به #طراح_داخلی تبدیل می کنیم. باید به این نکته توجه داشت که هر فرد تنها در بخش خاصی از یک صنعت یا حوزه کاری فعالیت می‌کند و کاربران هم معمولاً به دنبال پست‌های خاصی از یک حوزه فعالیتی هستند. بنابراین هشتگ‌های خاص کمک زیادی به شما می‌کنند و میتوانید از این طریق خود را به کاربران بیشتر نشان دهید. شما بعد از نوشتن کپشن در اینستاگرام هنگام درج هشتگ مشاهده می کنید که اینستاگرام به شما برچسب های پرطرفدار را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با جستجوی هشتگ‌ها می‌توانید با توجه به تعداد پست‌های هر کدام از آنها، میزان محبوبیت آن را شناسایی کنید.

ما به چند مورد از انواع هشتگ ها برای افزایش بازدید پست اینستاگرام اشاره کردیم. استفاده شما از تمامی آنها در زیر پست هایتان بلامانع است. نگران نباشید شما تا 30 hashtag جا دارید و اینستاگرام این اجازه را میدهد تا از این تعداد 30 تایی استفاده کنید. در انتها هشتگ های ایموجی اند که علاوه بر اعداد و حروف، میتوانند شامل emoji نیز باشند.

آموزش ساخت هشتگ در اینستاگرام

حال که انواع هشتگ در instagram را  شناختید نکاتی را در رابطه با نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام را بیان میکنیم. در واقع هشتگ ها به شما کمک میکنند تا به صورت رایگان بیزینس و کسب وکار خود را تبلیغ کنید. همچنین کمک میکند تا پست های خود را بدون هزینه به هزاران نفر نمایش دهید. قطعا می دانید که هرچه فالوورهای هدفمند شما بیشتر باشند، فروش اینترنتی شما هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که موارد زیر را رعایت کنید.

از هشتگ‌هایی استفاده کنید که بتوانید محصولات و خدمات خود را به راحتی به کاربران ارائه دهید. برای کلماتی که در درون متن هایتان استفاده کردید هم hashtag بگذارید و به اشتباه همه ی آنها را در پایین پست خود قرار ندهید. بهتر است در متن فقط به 8 تا 12 هشتگ اکتفا کنید. سعی کنید از هشتگ‌های محبوب و معروف استفاده کنید. در توییتر هم عضو باشید تا با hashtag های روز و رو به رشد آشنا باشید. همچنین از آن در پست های اینستاگرامی خود استفاده نمایید.

آموزش ساخت هشتگ برای اینستاگرام

آموزش ساخت هشتگ برای اینستاگرام چگونه است

نکات مهم در انتخاب هشتگ برای پست اینستاگرام

قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. زیرا از این طریق هشتگ های مناسب دیگری نیز برای شما نمایش داده می شود و می توانید از آنها ایده بگیرید. در هشتگ گذاری فارسی نمیتوان بین کلمات space قرار داد پس بجای آن برای جداسازی کلمات از آندرلاین (_) استفاده می کنیم. در هشتگ های انگلیسی حروف بزرگ بین دو کلمه استفاده کنیم. هشتگ ربایی نکنید. یعنی سعی نکنید با دزدیدن هشتگ دیگران مخاطبانشان را جلب کنید. در برچسب گذاری استراتژی داشته باشید. دقت کنید که از هشتگ های متفاوت و نامربوط استفاده نکنید. چون باعث ایجاد پراکندگی در ذهن مخاطب و بازدید کنندگان شما می شود. برخی از هشتگ های خود را بعدا پاک کنید تا کسانی که به آرشیو شما مراجعه می کنند کپشنی با ظاهر تمیز ببینند. زیرا عمر هشتگ های پرمصرف کوتاه است و پس از چند ساعت زیر هزاران پست دیگر قرار می گیرد و دیده نمیشود.

از تکرار یک هشتگ معین در تمامی پست‌ها خودداری کنید. جهت جلوگیری از تکرار و از دست دادن فالوور هایتان باید به محتوای خود تنوع ببخشید و با توجه به محتوا از هشتگ ‌های متفاوتی استفاده کنید. اما در اینجا یک استثنا داریم و آن هم hashtag مربوط به کسب و کارتان است که شما می تونید از آن در تمام پست ها استفاده کنید. برچسب گذاری هایتان را با توجه به مخاطبانی که می خواهید داشته باشید انتخاب کنید. در نوشتن هشتگ هایتان به املای صحیح آنها نیز توجه کنید. هشتگ های پرکاربرد و خاص را با یک دیگر ترکیب کنید. در انتها از شما می خواهیم قبل از استفاده از هشتگ در پست هایتان حتما مطالب بالا را به خوبی مطالعه کنید .همچنین خوشحال می شویم تا شما نیز تجربیاتتان را در قسمت نظرات پایین، اختیار ما قرار دهید.

نوشتهٔ پیشین
کسب درآمد از اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
5 روش برای افزایش فروش در اینستاگرام

پست های مرتبط

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مهین محمدی
    2020/06/ج 13:33

    سلام ممنون از مقاله عالی و کاربردیتون
    من زیر پستای اینستاگرام حدودا ۲۰ هشتگ استفاده می کنم که بازدید هم میگیرم. اما چند وقتی هست که بازدید هام افت کرده و هیچ کس پست هامو حتی سین هم نمیزنه.
    میخواستم بپرسم اشکال کار کجاست و چرا این اتفاق افتاده؟ راه حلی وجود داره؟
    ایدی پیجمم: @amin.carsell

    پاسخ
    • سلام و وقت بخیر
      خیلی زیاد هشتگ استفاده می کنید. همانطور که برای استفاده از هشتگ برای اینستاگرام توضیح دادیم، بهینه ترین حالت 8 الی 11 عدد است. هشتگ های اضافی را از پیج خود پاک کنید. بعد از چند روز مشکلتون حل خواهد شد.

      پاسخ
  • مجتبی روزبه
    2020/07/ج 01:21

    سلام به عزیزانم در بتا فالوور
    من نمیدانم چرا جدیدا هر هشتگی که در اینستاگرام میزارم دیده نمیشه. Insight هم نگاه می کنم بازم نشون نمیده.‌ میشه دلیل این موضوع رو بدونم و بهم بگید؟
    ممنونم ازتون

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر خدمت شما جناب روزبه
      دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. اصلی ترین دلیل هم شادوبن شدن پیج شما است. تا چند روز از هشتگ ها استفاده نکنید و 2 روز هم وارد اکانت خود نشوید، به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.

      پاسخ
  • عالی بود مطالب دقیقا هم همین طوره.هشتگ که زیاد میشه جذابیت متن هم از بین میره.سپاس از betafollower

    پاسخ
    • سلام مهدی جان
      خواهش می کنم. بله هر چی هشتگ های اینستاگرام کمتر اما حرفه ای تر باشد در بازدید شما اثر بهتری را خواهد گذاشت

      پاسخ
  • محمد
    2020/07/پ 23:31

    سلام ممنون از اطلاعات خوب که در اختیار ما قرار میدید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست