هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام یکی از راه‌های مؤثر و خوب برای جذب فالوور و افزایش تعامل پست‌های شماست.

طبق آمار، پستی که یک هشتگ دارد، به‌طور متوسط ۱۲٫۶ درصد بیشتر از پست‌های بدون hashtag تعامل دارد. بنابراین اگر می‌خواهید در instagram رشد کنید، بایداصول هشتگ گذاری را بدانید.

در این مقاله بهترین روش هشتگ گذاری در اینستاگرام به شما میگوییم. با این کار شما می‌توانید حتی بدون خرید فالوور اینستاگرام یا خرید لایک اینستاگرام، فالوور های خود را افزایش دهید.

با این تفاسیر آماده‌ی طریقه‌ ی هشتگ گذاشتن در اینستاگرام هستید؟ شرط می‌بندم که کاملاً آماده‌اید. پس همراه ما باشید.

چرا هشتگ در اینستاگرام اهمیت دارد؟

اهمیت هشتگ در اینستاگرام
اهمیت هشتگ در اینستاگرام

از سال ۲۰۱۰ تا به امروز ما با تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی همراه بودیم. همه‌چیز تغییر کرد و برخی چیزها اهمیت خود را از دست دادند. تنها چیزی که هنوز هم اهمیت دارد، hashtag است.

امروزه بااین‌همه تغییرات کلی و جزئی، یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن مخاطبین جدید و افزایش فالوور، هشتگ های اینستاگرام هستند. با این کار می‌توانید نرخ تعامل خود را بالاتر ببرید و مشتریان بیشتری را برای پیج خود به‌دست آورید.

هشتگ گذاری در instagram باعث می‌شود تا پست‌های خود را سازماندهی و طبقه‌بندی کنید.

اگر یک پیج پابلیک دارید و یک هشتگ به پست خود اضافه می‌کنید،  آن پست در هشتگ مربوطه قابل‌نمایش است. در اصل به دسته‌بندی خواهد رفت که پست‌های دیگر با همان هشتگ، برچسب گذاری شده‌اند.

این قابلیت برای کشف محتوا و پیدا کردن محتوای منحصربه‌فرد مورداستفاده می‌گیرد. hashtag مناسب باعث می‌شود تا به‌درستی در مقابل مخاطبین خود قرار بگیرید. به‌طوری که حتی شمارا فالو نکرده باشند.

به‌عنوان‌مثال شما یک بلاگر یا اینفلوئنسر در صنعت غذا هستید. هنگامی‌که پستی درباره درست کردن پیتزا قرار می‌دهید، در کپشن آن از هشتگ های #پیتزا #رستوران یا #غذا استفاده می‌کنید. این پست شما برای کسانی که در هشتگ ها این موارد را سرچ کنند نمایش داده می‌شود.

نکات مهم هنگام هشتگ گذاشتن در اینستاگرام

  • هنگامی‌که پیج شما private است و از برچسب استفاده می‌کنید، پست شما در هشتگها به‌صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
  • می‌توانید از عدد در هشتگ گذاری استفاده کنید. اما از کاراکترهای خاص مانند $ یا ^ و مشابه نمی‌توانید استفاده کنید.
  • فقط برای پست‌های خود می‌توانید این قابلیت را اضافه کنید. اگر در کامنت پست دیگران هشتگ قرار دهید، آن پست در آن برچسب اضافه‌شده، نمایش داده نمی‌شود.
  • حداکثر تعداد هشتگ در پست ۳۰ عدد و در استوری ۱۰ عدد است.

هشتگ های پربازدید فارسی

همیشه استفاده از هشتگ های پربازدید استراتژی مناسب برای شما نیست. به‌هرحال ترجیح دادیم در اینجا ۵۰ هشتگ پربازدید فارسی را برای شما قرار دهیم.

  1. #ایران
  2. #ایرانی
  3. #ایرانگردی
  4. #خوشمزه
  5. #رفیق
  6. #تهران
  7. #تهرانگردی
  8. #خاطره
  9. #عشق
  10. #عکس
  11. #عکاسی
  12. #تهرانی
  13. #خاطره
  14. #قدیمی
  15. #بازیگر
  16. #خواننده
  17. #پول
  18. #انگیزه
  19. #انگیزشی
  20. #جذب
  21. #روانشناس
  22. #ایرانیان
  23. #کتاب
  24. #ویدیو
  25. #خنده
  26. #خنده_دار
  27. #غم
  28. #من
  29. #تو
  30. #مادر
  31. #پدر
  32. #خواب
  33. #شمال
  34. #اصفهان
  35. #تبریز
  36. #خوزستان
  37. #مشهد
  38. #خراسان
  39. #موفقیت
  40. #زن
  41. #مرد
  42. #مردانه
  43. #دختر
  44. #دخترانه
  45. #دخترونه
  46. #پسر
  47. #استقبال
  48. #استقلال
  49. #پرسپولیس
  50. #ثروت

30 هشتگ پر طرفدار ایرانی

  1. #اینستاگرام
  2. #لایک
  3. #فالوور
  4. #عشق
  5. #ایران
  6. #تهران
  7.  #عكس
  8. #ویدئو
  9. #فالوبک
  10. #فالو
  11. #عروسی
  12. #خنده
  13. #عاشقانه
  14. #دوست
  15. #شب_یلدا
  16. #طنز
  17. #آرایش
  18. #سلفی
  19. #سگ
  20. #گربه
  21. #عیدنوروز
  22. #مدل
  23. # لباس
  24. #دختر
  25. #پسر
  26. #لاکچری
  27. #تولد
  28. #ازدواج
  29. #کودکان
  30. #سال_نو

انواع هشتگ در اینستاگرام

انواع هشتگ در اینستاگرام
انواع هشتگ در اینستاگرام

دانستن انواع هشتگهای اینستاگرام باعث می‌شود تا بتوانیم یک استراتژی مناسب از درون آن به‌دست بیاوریم.

1.هشتگ تخصصی

هشتگ های تخصصی، برچسب هایی هستند که کاربران هدفمند درباره یک موضوع مشخص را نشانه می‌گیرد. این نوع بهترین راه برای ارتباط سازی، بهینه‌سازی جستجوی پست اینستاگرام و به‌دست آوردن فالوور هدفمند است.

در این بخش ۹ نوع مختلف از hashtag تخصصی را برای شما قرار داده‌ایم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  1. هشتگ هایی که محصول یا خدمات شما را نمایش  می‌دهد. مانند: #تیشرت یا #کافی_شاپ
  2. هشتگ هایی که نشان‌دهنده جایگاه شما در یک بیزینس است. مانند: #عکاس یا #عکاسی_سفر
  3. هشتگ هایی که صنعت شمارا نشانه می‌گیرد. مانند: رستوران_در_اینستاگرام یا #آشپزی_اینستاگرام
  4. هشتگ هایی که رویدادهای ملی یا جهانی را هدف قرار می‌دهد. مانند: #روز_دختر یا #ماه_محرم
  5. هشتگ هایی که در آن مکان نیز تعریف‌شده است. مانند #مزون_تهران یا #فروشگاه_ایران
  6. هشتگ های روزانه مانند: #سلامتی #ورزش_امروز و….
  7. هشتگ هایی که باعث می‌شوند تا آنچه را شما انجام می‌دهید، مشخص کند. مانند: #عشق یا #خلاقیت
  8. هشتگ های مخفف مانند: #اینستا
  9. هشتگ های ایموجی دار مانند:  #😍

توصیه ما این است که از هشتگ های مختلفی در پست‌ها و استوری خودتان استفاده کنید. این‌طور نباشد که همه‌ی پست‌ها و استوری های شما هشتگ یکسان داشته باشند. با این کار اینستاگرام شمارا اسپم خواهد شناخت و شدوبن خواهید شد. استفاده از برچسب های مختلف باعث می‌شود تا به جامعه آماری بیشتری پست‌های شما نمایش داده شود.

 

2. هشتگ برند

هشتگ برند، برچسبی است که در اینستاگرام، مخصوص برند و شرکت شماست.

این نام می‌تواند نام یکی از محصولات شما یا کمپین‌های تبلیغاتی شما باشد که هیچ ارتباطی با نام برند شما ندارد. اما هرکس که آن را ببیند متوجه هویت آن محصول یا کمپین می‌شود.

هشتگ های تخصصی برای افزایش بازدید پست شما و افزایش فالوور هدفمند کاربرد دارد. اما هشتگهای برند برای ایجاد یک قالب خاص برای شما و مخاطبینتان طراحی‌شده است. از آنها می‌توانید برای برگزاری مسابقه یا کمپین تبلیغاتی استفاده کنید که توسط کاربر انجام می‌شود.

به‌عنوان‌مثال شما یک فروشگاه کفش هستید. به کاربران خود بگویید که با کفش‌هایی که از شما خرید کرده‌اند عکس بگیرند و آن را پست کنند. سپس هشتگ خاصی که تعیین کرده‌اید را برای آن در نظر بگیرید که باید در پست خود قرار دهند. سپس هرکس وارد آن برچسب شود با تعداد زیادی از پست‌هایی که مربوط به شماست روبه‌رو می‌شود که شما هم با توجه به هدف خود می‌توانید از طریق همان هشتگ ها مسابقه را برگزار کنید.

استفاده فالوورهایتان از هشتگ های برند شما در پست‌ها و استوری ها باعث می‌شود مخاطبین جدید یپیدا کنید.

هنگامی‌که هشتگی را ایجاد کردید، آن را به مشتریان و فالوور های خودتان بگویید. برای این کار در استوری و کپشن پست‌های خود از آن استفاده کنید و به آنها بگویید که می‌توانید از این هشتگ در پست‌ها و استوری های خودتان استفاده کنید و مثلاً با قرعه‌کشی برنده یک جایزه شوید. یا مثلاً بگویید که برای پیگیری اخبار مربوط به این موضوع، آن را فالو کنید.

3. هشتگ کمپین

درحالی‌که هشتگ های برند و تخصصی دوام دارند، هشتگ های تبلیغاتی و کمپین کوتاه‌مدت هستند. این نوع فقط برای چند روز، یک فصل یا یک سال اجرا می‌شوند. به‌هرحال یک زمانی دیگر مورداستفاده قرار نخواهد گرفت. دلیل کوتاه بودن آنها نیز به دلیل تبلیغاتی بودن آنهاست. به‌عنوان‌مثال شما یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی می‌کنید که شامل رویدادها و مسائل مربوط به آن تبلیغات است. ازاین‌رو در کوتاه‌مدت برای ایجاد تعامل و جذب فالوور عالی هستند. به‌عنوان‌مثال شرکت اسنپ جند وقت پیش یک کمپینی به همین صورت راه‌اندازی کرد.

چگونه در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

چگونه در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟
چگونه در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

در صورت استفاده صحیح از هشتگ های اینستاگرام می‌توانید به افزایش نرخ تعامل و افزایش فالوور پیجتان کمک کنید. اما فراموش نکنید که برای استفاده از آنها در هر زمان باید استراتژِی و هدف مناسبی داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید هشتگ های محبوب مثل #عروس یا #عشق میلیون‌ها بار در اینستاگرام استفاده‌شده‌اند. ازاین‌رو بسیار پربازدید هستند. اما این دلیل نمی‌شود که با استفاده از آن برای خود کلی لایک، کامنت و فالوور جذب کنید.

بنابراین بهتر است در ابتدا، کار خود را با هشتگ های کوچک‌تر، جذاب‌تر و دارای مخاطب هدفمند شروع کنید.

اما چگونه می‌توانیم بهترین هشتگ های اینستاگرام برای پست خود پیدا کنیم؟

بهترین راه این است که درباره رقبا و مخاطبین خود درباره چگونگی استفاده از هشتگ ها تحقیق کنید.

به‌عنوان‌مثال شما در صنعت خودرو فعالیت می‌کنید. هشتگ #ماشین بسیار پر جستجو است. اما دلیل ندارد که ما بتوانیم در بین میلون ها پست این هشتگ دیده شویم. ازاین‌رو بهتر است به‌جای ماشین از هشتگ تخصصی‌تر مانند نام خودرو یا برند خودرو استفاده کنید. این را دقت کنید که مثلاً پست شما درباره پورشه است از هشتگ تویوتا در پست خود استفاده نکنید. مثلاً #پورشه_مکان یا #پورشه می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد.

در ادامه ۴ روش برای جستجوی بهترین hashtag در اینستاگرام آورده‌ایم.

 

1. از طریق برنامه

برنامه‌های مختلفی در گوگل پلی، بازار، سیب آپ و اپ استور وجود دارد. شما با سرچ ساده‌ای در آن می‌توانید به بهترین آنها دسترسی پیدا کنید. اما اگر حوصله سرچ ندارید، برنامه‌ی leetags را می‌توانید دانلود کرده و از آن استفاده کنید. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که می‌توانید بهترین هشتگ ها را از آن پیدا کنید.

2. از طریق سایت

  1. keywordtool.io
  2. ingramer.com
  3. app.sistrix.com
  4. all-hashtag.com

3. تحقیق درباره مخاطبین

این‌که ما فقط در آخر پست‌هایمان از هشتگ استفاده کنیم، باعث رشد فالوور ها و بازدیدکنندگان ما نمی‌شود. به همین علت باید از هشتگ هایی استفاده کنید که مخاطبین شما از آن استفاده می‌کنند. پس باید آنالیز کنید که کدام‌یک از آنها به پست شما بیشتر مربوط است.

هشتگ های شما باید کاملاً مرتبط و حاوی کلمات کلیدی‌ای باشد که مخاطبان آن را سرچ می‌کنند.

4. آنالیز رقبا

یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن هشتگ در instagram این است که رقبا را آنالیز کنید. باید به پیج های بزرگ مرتبط با کسب‌وکار خودتان مراجعه کنید. سپس ببینید که آنها از چه hashtag هایی در زیر پست خود استفاده می‌کنند.

به برندها یا اینفلوئنسر هایی که تولید محتوا می‌کنند مراجعه کنید. این افراد باید با شما هدف یکسان یا مخاطب هدف یکسان داشته باشند. سپس استراتژِی محتوای آنها را نیز به‌دقت آنالیز کنید.

حتماً از پست‌های پربازدید آنها کمک بگیرید و هشتگهایی که می‌تواند برای شما مفید باشد را از داخل آنها استخراج کنید.

چگونه از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟

بهترین راه این است که هشتگ ها را در اکسل وارد کنید. سپس هشتگ ها را با توجه به موضوع دسته‌بندی کنید و هشتگ های مرتبط با هر موضوع را زیر آن بنویسید. هر وقت نیز hashtag جدیدی را پیدا کردید به این دسته‌بندی‌ها اضافه کنید. با این کار در زمان خودتان صرفه‌جویی کردید و هم اینکه دیگر نگران این‌که چه هشتگی بگذارم نیستید.

8 راه برای بهینه سازی هشتگ ها در اینستاگرام

استفاده از هشتگ گذاری زیر پست‌های پیج یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش نرخ تعامل و فالوور است. اما بهترین روش‌ها نیز همیشه در حال تغییر هستند.

استراتژی برچسب‌گذاری خوب به این معنی نیست که فقط باید به افراد زیادی دسترسی پیدا کنیم. با استراتژی درست می‌توانیم مخاطب هدفمند خودمان را پیدا کنیم. در ادامه ۸ نکته‌ای که باعث می‌شود تا به بازار هدف و نرخ تعامل بیشتری دسترسی پیدا کنیم، می‌پردازیم.

1. از طریق اینسایت آنالیز کنید

آنالیز هشتگهای قبلی که استفاده کرده‌اید، می‌تواند راهی عالی برای این باشد که بخواهید مجدد از آنها استفاده کنید.
با استفاده از قابلیت اینسایت، می‌توانید به‌راحتی ورودی‌های هشتک خود و بازدید آنها را مشاهده کنید.

2. سعی کنید به تاپ هشتگ ها بروید.

اگر شما یک هشتگی را سرچ کنید و وارد آن شوید با ۲ صفحه روبه‌رو می‌شوید. یکی از آن صفحات top post است.

ورود به این قسمت یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فالوور به‌صورت کاملاً طبیعی و هدفمند است. ورود به این صفحه دست‌کمی از اکسپلورر ندارد و می‌تواند، جذب فالوور خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

اما چگونه وارد top post در هشتگ ها شویم؟

بر اساس تجربه‌ای که ما به‌دست آوردیم ۲ عامل برای ورود به این بخش مؤثر است.  میزان تعامل و سرعتی که این تعامل شکل‌گرفته از موارد تاثیر گذار هستند.

پست‌های اینستاگرام معمولاً در ۲۴ ساعت اولیه انتشار، می‌توانند خوب دیده شوند. اگر شما در این ۲۴ ساعت بتوانید سریع اقدام به خرید کامنت اینستاگرام، خرید ویو اینستاگرام یا لایک کنید می‌توانید تعامل بالایی را دریافت کنید. با این کار اینستاگرام متوجه می‌شود که محتوای شما خوب بوده است و به کاربران بیشتری نیز آن را نمایش می‌دهد.

3. هشتگ برند خود را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید.

با توجه به آپدیت‌های اخیر اینستاگرام، شما می‌توانید در پروفایل خود هشتگ های قابل کلیک قرار دهید.

تنها کاربردی که هشتگ در پروفایل دارد این است که می‌توانید بیو خود را کاربردی کنید. به‌عنوان‌مثال اگر تبلیغاتی مدنظرتان است یا محصول جدید را عرضه کرده‌اید، افراد با کلیک روی # به‌کل پست‌های آن موضوع دسترسی پیدا می‌کنند.

4. هشتگ ها را در کامنت اول قرار دهید

اگرچه افزودن هشتک به پست‌های اینستاگرام باعث افزایش فالوور و بازدید می‌شود، اما معایبی نیز دارد. اگر شما تمام هشتگ های خود را در کپشن قرار دهید، ازنظر زیبایی پست شما به هم می‌ریزد. همچنین اسپم گونه نیز به نظر می‌رسد.

در عوض اگر شما هشتگ ها را در کامنت اول قرار دهید، هم کپشن شما زیباتر می‌شود و هم آنکه افراد حین خواندن کپشن، زیبایی را از دست نخواهند داد.

5. در استوری خود هشتگ قرار دهید.

آیا می‌دانستید که به استوری های خود نیز می‌توانید هشتگ اضافه کنید؟

با افزودن هشتک‌ها به استوری باعث می‌شود تا بیشتر دیده شوید.

زیرا هنگامی‌که این کار را انجام می‌دهید، اگر کسی، هشتگی که شما به استوری افزوده‌اید را سرچ کند در رشته استوری های آن برچسب دیده خواهید شد (این مورد کاملاً بستگی به محبوبیت آن هشتگ دارد و گاهی نیز دیده نخواهید شد).

حداقل # در استوری 10 عدد است.

اگر فکر می‌کنید هشتگ گذاری در استوری، پست شمارا خراب می‌کنید، از ترفند زیر استفاده کنید.

شما هنگامی‌که هشتگ قراردادید، رنگ متن آن را همرنگ محتوای خودتان کنید و پشت گیف ها مخفی کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید که متن هشتگ را ریز نکنید. زیرا اینستاگرام آن را نمایش نخواهد داد و تأثیر خود را از دست می‌دهد.

6. به فالوورهایتان بگویید که هشتگ های برندتان را دنبال کنند

در به‌روزرسانی سال ۲۰۱۸، اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگها را قرارداد. به این معنی که هرکس می‌تواند هر تعداد هشتگی که مدنظرش است را فالو کند.

این کار دقیقاً مانند فالو کردن یک پیج است. زیرا تاپ پست‌ها و پست‌هایی که نرخ تعامل بالا داشته‌اند را برای شما در صفحه feed نمایش می‌دهد.

برای برندها و فروشگاه‌های اینترنتی این یک فرصت عالی برای نمایش پست‌ها است. مثلاً اگر شما یک هشتک خاصی برای برند خوددارید، می‌توانید به فالوور های خودتان بگویید که آن هشتگ را فالو کنند.

با این کار باعث می‌شوید تا پست شما دوپار در صفحه feed کاربرانتان نمایش داده شود. این کار نرخ تعامل را به‌شدت بالا می‌برد.

7. کمپین تبلیغاتی به همراه هشتگ برگزار کنید

مسابقاتی که محتوای آن را کاربر تولید کنید بسیار مفید است. به این کار UGC گفته می‌شود.

این امر باعث سرگرمی و جذب فالوور های جدید می‌شود.

ساده‌ترین راه برای انجام این نوع مسابقات، نشان دادن محتوای مربوطه با هشتگ برند است.

یعنی شما به کاربران می‌گویید فلان کار یا خرید را انجام دهند و عکس یا فیلم بگیرند. سپس آن را در پیج خودشان با هشتگی که تعیین‌شده است آپلود کنند.

محتوایی که خود فالوور هدف شما تولید کنید بسیار ارزشمند است.

همین حالا یک مسابقه برگزار کنید. به فالوورهایتان یک دستورالعمل دهید. مثلاً بگویید با محصولات شما یک عکس گرفته و آن را با هشتگی که خودتان تعیین می‌کنید، پست کنند. سپس از بین آنها یک نفر را به‌عنوان برنده انتخاب کنید.

8. از هشتگ های ممنوعه استفاده نکنید.

نکته‌ی آخر این است که از هشتگ های ممنوعه و ریپورت شده به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید.

هشتگ های ممنوعه به دلیل نقض قوانین اینستاگرام مسدود شده‌اند. به همین دلیل استفاده از آنها هیچ تأثیری در رشد پیج شما نخواهد داشت.

برخی از آنها  بی‌دلیل ریپورت شده‌اند. به‌عنوان‌مثال #BENZ ریپورت شده است. درست و غلط این موضوع به ما مربوط نیست و اینستاگرام تصمیم‌گیرنده است. به همین دلیل قبل از استفاده از هر HASHTAG آن را بررسی کنید.

بهترین روش هشتگ گذاری در اینستاگرام

در صورت استفاده درست و صحیح از هشتگ های اینستاگرام، می‌توانید فالوور های زیادی را کسب کنید. اما در مقابل، اگر اشتباه استفاده کنید پیج شما اسپم می‌شود و هیچ‌گاه دیده نخواهید شد.

در ادامه چند قانون مهم برای اینکه بتوانید ورودی‌های هشتگ های خود را افزایش دهید، برای شما آورده‌ایم.

1. چه زمانی از هشتگ استفاده کنیم؟

جواب کوتاه است. تا جایی که امکان دارد. شما هرزمانی که پستی را در اینستاگرام قرار می‌دهید، باید هدف شما دیده شدن باشد.  حال پست معمولی یا استوری فرقی ندارد. هدف شما فقط دیده شدن است. اگر دوست دارید توسط افرادی به‌غیراز فالوورهایتان دیده شوید، بهتر است از هشتگها استفاده کنید.

در برخی مواقع نیز واقعاً نیازی نیست شما هشتگی را قرار دهید. مثلاً شما یک موضوع خاصی که فقط خودتان از آن سر درمیاورید، پست می‌کنید. پس‌نیازی به هشتگ گذاری ندارد (لطفاً از قرار دادن این‌گونه پست‌ها خودداری کنید).

هنگامی‌که پست را ساختید و کپشن آن را تکمیل کردید، تصمیم بگیرید که آیا استفاده از هشتگ ضروری است یا خیر. اگر ضروری بود قرار دهید، اگر ضروری نبود، نیازی نیست.

2. حداکثر تعداد هشتگ در اینستاگرام چقدر است؟

حداکثر تعداد هشتگ در اینستاگرام
حداکثر تعداد هشتگ در اینستاگرام

هیچ قانون تصویب‌شده و مهمی وجود ندارد که شما چه تعداد hashtag استفاده کنید. برخی از متخصصان اینستاگرام اعتقاددارند که از حداکثر تعداد آن استفاده کنیم. زیرا باعث می‌شود در هشتگهای مختلفی دیده شویم. برخی دیگر نیز اعتقاددارند که ۵ الی ۱۰ هشتگ کافی است.

ما انواع ایده‌ها و استراتژی‌های هشتگ ها را در اینستاگرام مطالعه کرده‌ایم. اما در پایان خود شما تصمیم‌گیرنده نهایی هستید. اگر واقعاً یک پستی نیاز به ۳۰ هشتگ دارد، حتماً قرار دهید.

اگر با تعداد زیاد نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید، تعداد کمتر استفاده کنید. تمام این موارد به خود شما بستگی دارد. زیرا هیچ قانونی مبنی بر حداقل یا حداکثر وجود ندارد. تنها قانونی که وجود دارد این است که بیش از ۳۰ هشتگ نباید در پست قرار دهید. تعداد مجاز در استوری نیز ۱۰ عدد است.

3. از چه هشتگ هایی باید استفاده کنم؟

من برای خودم همواره از ۳ دسته‌بندی استفاده می‌کنیم. یک دسته‌بندی، هشتگ هایی که بالای ۱ میلیون پست دارند و موضوع عمومی‌تری از پست مرا شامل می‌شوند.

دسته دوم، هشتک هایی هستند که نیمه عمومی هستند و تا حدودی نزدیک به پست من هستند و بین ۵۰۰ کا تا ۱ میلیون پست دارند.

دسته سوم هشتگ هایی هستند که کاملاً مرتبط با موضوع پیج من هستند و بین ۵۰ کا الی ۵۰۰ کا پست در آنها وجود دارد.

این نکته را فراموش نکنید که در هر پست، hashtag های خود را تغییر دهید. همچنین از برچسب‌هایی که نامرتبط با پست شما هستند، خودداری کنید. با این کار پیج شما اسپم شناخته می‌شود و مشکلاتی نظیر شدوبن و دیده نشدن پست‌ها پیش خواهد آمد.

4. آیا در هشتگ ها دیده خواهم شد؟

شما می‌توانید هشتگ های خود را در نظرات پست یا کپشن بنویسید.

بااین‌حال، هشتگ گذاشتن در کپشن به نسبت از تعامل بیشتری از هشتگ در کامنت ها برخوردار است. دلیل آن‌هم این است که شما همان موقع که پست را منتشر می‌کنید، در هشتگ ها نیز قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید در کامنت ها قرار دهید، زمان را از دست می‌دهید.

اگر می‌توانید کپشن طولانی و خوب بنویسید، اضافه کردن برچسب به آخر کپشن به‌طوری‌که نظم آن به هم نریزد عالی است. اما اگر کپشن های کوتاه قرار می‌دهید، بهتر است در قسمت کامنت ها هشتگ خودتان را قرار دهید.

استفاده درست از هشتگ ها در اینستاگرام راهی عالی و بی‌نظیر برای پیدا کردن مشتریان جدید، دیده شدن بیشتر و افزایش تعامل پیج شماست.

 

نوشتهٔ پیشین
کسب درآمد از اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
روش های افزایش فروش در اینستاگرام

پست های مرتبط

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مهین محمدی
    2020/06/ج 13:33

    سلام ممنون از مقاله عالی و کاربردیتون
    من زیر پستای اینستاگرام حدودا ۲۰ هشتگ استفاده می کنم که بازدید هم میگیرم. اما چند وقتی هست که بازدید هام افت کرده و هیچ کس پست هامو حتی سین هم نمیزنه.
    میخواستم بپرسم اشکال کار کجاست و چرا این اتفاق افتاده؟ راه حلی وجود داره؟
    ایدی پیجمم: @amin.carsell

    پاسخ
    • betafollower
      2020/06/د 19:04

      سلام و وقت بخیر
      خیلی زیاد هشتگ استفاده می کنید. همانطور که برای استفاده از هشتگ برای اینستاگرام توضیح دادیم، بهینه ترین حالت 8 الی 11 عدد است. هشتگ های اضافی را از پیج خود پاک کنید. بعد از چند روز مشکلتون حل خواهد شد.

      پاسخ
  • مجتبی روزبه
    2020/07/ج 01:21

    سلام به عزیزانم در بتا فالوور
    من نمیدانم چرا جدیدا هر هشتگی که در اینستاگرام میزارم دیده نمیشه. Insight هم نگاه می کنم بازم نشون نمیده.‌ میشه دلیل این موضوع رو بدونم و بهم بگید؟
    ممنونم ازتون

    پاسخ
    • betafollower
      2020/07/ش 15:39

      سلام وقت بخیر خدمت شما جناب روزبه
      دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. اصلی ترین دلیل هم شادوبن شدن پیج شما است. تا چند روز از هشتگ ها استفاده نکنید و 2 روز هم وارد اکانت خود نشوید، به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.

      پاسخ
  • عالی بود مطالب دقیقا هم همین طوره.هشتگ که زیاد میشه جذابیت متن هم از بین میره.سپاس از betafollower

    پاسخ
    • betafollower
      2020/07/ش 15:37

      سلام مهدی جان
      خواهش می کنم. بله هر چی هشتگ های اینستاگرام کمتر اما حرفه ای تر باشد در بازدید شما اثر بهتری را خواهد گذاشت

      پاسخ
  • محمد
    2020/07/پ 23:31

    سلام ممنون از اطلاعات خوب که در اختیار ما قرار میدید.

    پاسخ
  • دانیال
    2021/03/س 21:46

    با سلام و وقت بخیر
    مهم ترین نکات هشتگ در اینستاگرام را در این مقاله بهمون گفتید که خیلی ممنونم ازتون
    واقعا اصولی و حرفه ای آموزش دادید
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست